Tråden om #32 Oscar Engsund (A)

Det är i alla fall dags att sätta honom åt sidan för säsongen, för på isen vill han ju ändå inte vara.

Vill han spela mer hockey denna säsongen får han bryta sitt fina Nubb-trakt.

Fröberg uttalar sig i norrmedia

Hur är läget när det gäller Oscar Engsund då?

– Det är en bra spelare som vi är övertygade om skulle passa bra in här nu med och vi vill förstås ha honom, men jag hade inte släppt honom om jag var sportchef i HV71, och jag tror det kommer att bli svårt.

Försöker han med någon omvänd psykologi här? (Jag hoppas på de)

3 gillningar

Jag känner följande.
Om Engsund själv önskar lämna så ska han ju faktiskt på eget bevåg riva kontraktet och genomföra flytten. Att HV har skrivit ett fett kontrakt med han spelar väll ändå ingen roll om han ändå vill lämna. Logiskt sett kan man inte ha kakan kvar när man ätit upp den.

Engsund passade i Luleå. Jag kommer väl ihåg hur han var sjukt jobbig att möta och försvarade på ett helt annat sätt (spelidé).

Pengar är inte allt och jag tror ärligt talat att han skulle få ett bra kontrakt i Luleå även om det säkert inte är lika kryddat som Hvs.

Enda jag egentligen ville ha sagt är att vill han verkligen lämna så river han kontraktet.

Är så trött på att man ska betala lön för någon som inte ens vill vara kvar. En annan sak om man blir bänkad/ivägskickad

4 gillningar

Det enda rätta, om det är ngn form av stake i den magnifike Blomman, är ju att skicka upp Engsund på läktaren. Förklara för honom det 99% av oss här inne tycker, han platsar inte, han är vår sämste back just nu och kostar bara massa baklängesmål. Så är det upp till Engsund vad han vill göra. Sen gör han likadant med Tikka och Hansson.

9 gillningar

Har Luleå ingen scout?

3 gillningar

Ssssschhhhhhhh. :shushing_face:

2 gillningar

Kolla från 3:25 om Engsund :slight_smile:

3 gillningar

Det är fan obegripligt. Hur många chanser ska Engsund få? Vi sitter med en spelare som har bekräftat intresse från en annan klubb, en spelare som vill lämna, kostar oss mål efter mål, inte varit bra på hela säsongen, är dyr och dessutom har vi flera backar som är bättre än honom. Ändå så verkar BL inte villig att låta honom gå? Vakna för fan!

4 gillningar

Engsund kan bli farlig i slutspelet!

2 gillningar

Farlig bakåt…

2 gillningar

Välkommen till forumet… har du funderat på ditt användarnamn och om det är lämpligt?

Menar du mig? :sweat_smile:

Nej :wink:

Oklart, men någon dök upp och försvann…

1 gillning

Konstigt, ser inte det inlägget!

Petad I kvällens laguppställning, kan det vara en trade på gång? Eller vill AB helt enkelt testa andra backar för att se ifall de kan ta över efter Engsund om han lämnar till LHF?

Spännande tider…

Ja, Luleå har ju dessutom varit nästan märkligt öppna med hur gärna de ser Engsund redan nu… Ett par andra parametrar: Kaski sägs ju vara smått på g, kan det vara närmare än vi tror? Luleå vill gärna ha in en fw ytterligare, har de något på g som gör att Lundin hamnar än längre ner i laget? Sen känns det väl som att byta lönekostnaden från Engsund till Tomkins borde ge betydligt bättre avkastning till laget bara det…

1 gillning

Jag tror det pågår ett chicken race här, HV önskar nog att Engsund bryter sitt kontakt med HV och förhandlar sitt nya med Luleå, Engsund önskar nog att HV betalar en summa för hans resterande kontraktstid och Luleå ser nog samma som Engsund då de kan minska sin andel i kommande kontrakt. Spännande och tiden får utvisa………!

5 gillningar

HV ska återigen inte betala ett öre. Vill han bort så får han bekosta det själv.

6 gillningar

HV ska återigen inte betala ett öre. Vill han bort så får han bekosta det själv.

Vi kan stå för flygbiljetten upp till Lule…