Vem swishar jah?
Engsunds fel är det ju bevisligen inte!
Så att hacka på honom är bara fel!
Jag saknar inte hans indianare. Kanske lite, för då kunde vi haft 0-8 redan nu.
Mja. Han är katastrof. Skicka. Blixtsnabbt.
Man kan väl säga så här…Oscar blev värvad till HV för sin defensiv roll, eller? Han har fått ett A på bröstet. Nog har HV haft höga förväntningar på honom trots allt. Och även om inte han har varit inne på alla baklängesmål, så trodde åtminstone jag att han skulle vara en liten tjurig general där bak och hjälpa målvakterna. Men icke …
Uppdatering i Norrmedia igen
Det verkar inte bli något klubbyte för Oscar Engsund, som är uttagen till lördagens match mot Skellefteå. HV71 är bara beredda att släppa honom om de lyckas få tag på en back som är klart bättre och några sådana finns inte på marknaden.
Jag vet att deras tidigare sportchef Chris Abbott, när Oscar Engsund i december bad om att få återvända till Luleå Hockey, föreslog en bytesaffär som skulle ha inneburit att Ludvig Jansson gick i motsatt riktning, men han fick nej och Thomas Fröberg och Ulf Engman har varit tydliga med att de inte kommer släppa några spelare innan övergångsstoppet.
Jaja, då kan den gode Engsund bara vänta ut att HV åker ur så kan han sticka till Luleå med svansen mellan benen.
Tack och adieu.
Konstigt ändå att inte BL släpper en dyr spelare som inte platsar och som annat lag konstigt nig vill ha? Viggo är ju klart bättre så vi klarar oss enkelt utan den Engsund som visat upp sig i HV. Svårt att se honom lyfta sig framåt om vi inte byter coach och då också ändrar något i spelet. Gäller ju egentligen samma för Nyberg.
Man kan börja såhär. I ett mer välmående lagbygge och miljö med rätt förutsättningar så hade Engsund kommit till sin rätt. Det vill jag tro. Luleå är ju faktiskt ett bevis på det.
Men som det förfaller sig ställt till där vi står idag så tycker faktiskt ärligt talat att oavsett om man hittar en back eller inte så SKA Engsund gjort sitt helst igår.
Någon gång måste föreningen faktiskt inse och agera. Vad är det som betyder något? Att skicka Hansson gör varken till eller ifrån. Att skicka Engsund och Tikka, det hade varit något. Då hade jag åtminstone kunnat applådera lite lätt.
Nu är jag bara trött på faktumet att man tror sig att ju mer Engsund spelar så blir det bra. Godnatt
På intervjun med Engsund nu så lät det ju inte omöjligt att han lämnar idag. Han var inte irriterad på frågan och sa inte heller att han blir kvar. Han vet ingenting var svaret.
Nja,
det sade han väl inte?
Han duckade bara. jag sätter 1000spänn på att han är borta ikväll
Ingenting, sa han, i alla fall. Ordet.
Inte mig emot. Skulle han vilja vara kvar hade han sagt att han ska stanna och ger allt för laget. Och lite mer kring varför han bänkats, att vara självkritisk osv
Problemet kan ju vara att BL och AB kanske ser honom som en nyckelspelare? A på bröstet dessutom.
Inte alltid att de två ser på hockey på samma sätt som många här. Engsund, Tikka, Tedenby…
Nu kommer målet!
Vad har hänt med Borgström?
Alert! Fel tråd!
Håller tummarna för att vi kan låsa denna tråden innan midnatt…
5h56min.
Du ska bort!
Bara släpp han