Tråden om #32 Oscar Engsund (A)

Idag gjorde han ändå mycket bra grejer. Även om det inte räcker.

Tick tack…

Nått är i görningen

Jag bytte just några ord med Thomas Fröberg och han har inte gett upp spelarjakten än.

– Vi håller på. Det ser inte ut att hända något, men än är ju inte klockan tolv. Vi får se vad som händer, sa han stressat och ursäktade sig.

Om det är Oscar Engsund eller något namn som kommit ut på marknaden under kvällen de jobbar på ville han inte svara på.

7 gillningar

Tack för info!

1 gillning

Javisst :smiley:

Känns som hela situationen blir mer och mer ohållbar. Särskilt om Engsund själv inte vill stanna. Vad ska man använda honom till då? Han ger ju inte intryck av att känna sig trygg på isen alls, och är en säkerhetsrisk bakåt varenda gång han är inne. Så hur har man tänkt att spela honom nu när allt står på spel? Vill man ha en sån spelare i laget då? Förstår inte riktigt hur HV resonerar. Antar att Engsund signalerat att han vill vara kvar och göra allt för att hålla HV i SHL. Annars borde man släppa honom.

1 gillning

Sen var det fler som reagerade på hans intervju förut: ”Står man verkligen som ass kapten & ler när man får den frågan ? I det läget HV är i… Bedrövligt agerat. Nästan så man känner att vi borde släppa han", skriver Tuppen på X.

Det är anmärkningsvärt verkligen.

8 gillningar

Hur hårt tänkte ni hålla fast Engsund? Släpp han! Bäst för alla parter eller? Ni får till och med pengar nu:
Lokalmedia,
”Luleå Hockey försöker köpa loss Engsund”

” Men Luleå Hockey, som tidigare har hoppats att agenten Johan Altberg skulle lyckas övertala Björn Liljander att bryta kontraktet med Oscar Engsund utan några krav på ersättning, ska nu ha gjort ett sista försök och erbjudit HV71 en summa pengar i kompensation.

Fast pengar verkar smålänningarnas minsta problem och jag håller det ändå som osannolikt att det förändrar något.”

Och dessutom:
”Enligt en källa jag pratade med efter vårt samtal hoppas de och Oscar Engsund fortfarande på att HV71 ska ändra sig.”

Vi vill inte ha honom.

3 gillningar

Tydligen väldigt hårt. Tyvärr.

Jag hade gärna blivit av med honom,men BL har bestämt sig.

1 gillning

Det märks inte iallafall, Engsund vill RÄTT så tydligt inte vara kvar samtidigt som Luleå är beredda att betala.

1 gillning

Stor skillnad på vad vi här vill och gökungarna i föreningen.

15 gillningar

Svårt att se varför Liljander vill han en dålig (som han varit), omotiverad och in princip längtar därifrån, direkt ingen glädjespridare just nu kvar i truppen? När man dessutom kan få betalt.

2 gillningar

Du kan läsa säkert 200 inlägg på detta forum om just den punkten. Ta fram popcornen.

9 gillningar

Hade gladeligen släppt Engsund.

2 gillningar

Ja, ni får gärna ta honom. Inte mycket lagmoral där. Otroligt att ni vill ha honom. Bryter kontraktet med Oskarshamn, drar hit, vill inte va här…
Ni måste vara bra desperata?

3 gillningar

Vi kommer fira om han lämnar. Ofattbart att han ens kom hit.

3 gillningar

Luleå och Engsund är bara perfect match. Han fungerar bara här tydligen.

Ja kan inte Liljander ta och släppa han då?! Så får två forum fira ikväll🎉

12 gillningar