Tråden om #32 Oscar Engsund (A)

Hoppas det. Men frågan är hur realistiskt det är.

1 gillning

Inte alls skulle jag tippa. HV lär inte släppa Engsund om man inte får något som inte är pengar i utbyte eller har någon påväg in, typ Borgman men det var väl inte heller aktuellt.

Sälj karln, pengarna behövs i HA.

3 gillningar

”Thomas Fröberg ringde precis mig. Det blir inget med Oscar Engsund.

– Vi har, som alla verkar veta, jobbat på det, men det kommer inte att lösa sig, säger han.

Jag hörde att ni var beredda att betala en slant för att få honom?

– Ja, men de ville inte, och det är bara att önska honom lycka till.”

Mycket märkligt agerande av HV, kan jag tycka. Engsund verkar ju inte vilja spela i HV. Det lär bli en hel del kritik mot det här när HV åker ur. Men det är bara ytterligare ett exempel på hur föreningen fungerar.

2 gillningar

Jahop, då ska vi alltså ha kvar en spelare som inte ens vill spela för oss. Blir säkert bra.

Jag förstår för mitt liv inte detta.
Varför i helvete vill Björn Liljander låsa upp en spelare som;

1, Är helt värdelös
2, Inte vill vara här
3, Kostar en jävla massa pengar
4, Med stor sannolikhet är ett moralsänke för hela truppen.

Jag hade jublat om jag fick betalt. Jag hade varit nöjd om Luleå tog över 80% av lönen. Jag hade godkänt övergången för 50% för resten av denna säsongen och 100% för övrig kontraktslängd.

5 gillningar

Det är ju även inte så att vi släpper han till en konkurrent. Visst om det varit t.ex MoDo, Örebro eller LHC men Luleå? Om det stämmer att Luleå var beredda att betala för Engsund och kompensera HV71 bra ekonomiskt så är detta en riktig blunder av HV71/BL.

2 gillningar

:roll_eyes:

1 gillning

Var inte Engsund klart bättre i kvalet ifjol än i grundserien?
Med sin rutin från viktiga matcher kanske man hoppas han ska tända till ordentligt?

Vi får ändå utgå ifrån att Oscar kommer göra sitt yttersta sålänge han representerar HV.

Skulle Liljander släppt honom utan ersättare?

Fick intrycket innan match att engsund verkligen trodde att han skulle till Luleå. Undra om detta sänker honom helt, att han checkar ut och om möjligt blir ännu sämre, eller om han inser att det är HV och inget annat som gäller och faktiskt steppar upp. :thinking:

Men ryck hans A.

Valfri junior är bättre.

Svagt av HV att naivt tro att en spelare som hellre spelar någon annanstans ska vara något att förlita sig på i slutskedet av serien och i ett kval.
Oscar kommer ju vara nöjd om HV åker ut så han kan skriva kontrakt med Luleå…
Helvete.

3 gillningar

Mycket märkligt agerande…igen. Luleå ingen konkurrent i botten, enda är om BL tror att vi kan stöta på Luleå i slutspelet där vi ska bli farliga?

Logiska nu är väl att AB/BL gör Engsund till lagkapten och ger honom C. Lyckas göra allt tvärtom verkar vara deras grej.

De kanske hoppas på att han ska höja sig nu så kontraktet inte upphör vid degradering. Kanske är tvärtom, han vill inte vara här och vill till Luleå så enklast om HV åker ur.

Engsund ger ju inte intrycket av att han är beredd att göra allt för att vi ska klättra i tabellen. Dessutom riktigt kass på isen. Intervjun idag och tyckte inte inte han firade fullt ut men kanske övertolkar.

1 gillning

Om det stämmer? Ja Fröberg sa de var beredda att betala.

1 gillning

Oscar, du ska föreställa en fucking assisterande kapten. På frågan om Luleå skulle vilken jävla spelare som helst svarat: ”Jag spelar i och för HV71 och ska göra allt i min makt för att HV ska klara sig kvar i SHL”. Oscar, du är en assisterande kapten, men du är då inte min kapten. Gör det du ska, eller dra!

18 gillningar

Det ironiska i den här situationen är dock att han verkar vilja dra, men att HV inte vill. Galet.

2 gillningar

Otroligt jävla dåligt av Liljander. Tvi fan

Att döma av media ja, men är (halvt) tvivelaktig till att det stämmer.

Som jag skrev - ”verkar”.

helt sjukt att man inte släpper honom till Luleå, men istället skickar vi iväg Viggo som faktiskt gjort det bra till skillnad från Engsund.

1 gillning