Tråden om #32 Oscar Engsund (A)

Nu lär han ju dock inte behöva spela ut HV för att spela för Luleå nästa säsong, det gör han säkerligen ändå isf. Och den som bäst vet hur Oscar resonerar och fungerar i omklädningsrummet här är nog BL. Vi kan inte göra oss av med en seniorback inför ett kval utan ersättare, det om något hade fått kritik om vi åker ur.

6 gillningar

Kanske nu det slutar med att Oscar blir vår bästa back under ett eventuellt kommande kval och skjuter ner Cluben på bortais.

Nej det är där skon klämmer. Man vågar inte släppa Engsund med mindre än att man får in nåt annat. Hade man fått det så hade man släppt honom på dagen.

Det konstiga är bara att jag vet att lagledningen har stora dubier avseende Engsund (vilket man iofs inte kan tro) pga hans fullständiga oförmåga att spela med puck.

4 gillningar

Jo. Det handlar om en helt värdelös spelare. Såna kan vi alltid göra oss av med. Jag kan tänka mig att släppa även Tedenby, Tikka, Brännström och Seppälä utan att värva ersättare. Vi har utlånade spelare och spelare i J20 som gott och väl kan ta de platserna och göra ett likvärdigt jobb.

4 gillningar

Nej.

1 gillning

Oavsett om han ville gå till Luleå eller inte, det han presterat på och utanför isen är riktigt, riktigt svagt…

2 gillningar

Bra. Nu kanske Engsund kan släppa drömmarna om Luleå och fokusera på HV.

Men vad vore en bal på slottet…

1 gillning

“Vill du spela i HV?”
1000012393

Har extremt svårt för det där "hånflinet"och axelryckningen… För er som inte såg sändningen så var den verkliga frågan något i stil med “blir du kvar i HV?”.

3 gillningar

Som någon skrev, kroppsspråket ska man inte lägga allt för mycket vikt vid. Kan vara för att han är nervös.
Orden kunde han dock valt med bättre omsorg.

1 gillning

Exakt. Man bör nog inte lägga mycket energi på någon TV-sekvens egentligen. Inte kroppspråk, inte ordval, inte när man firar och inte firar. Allt är korta sekvenser tagna ur sin kontext. Man bör inte, men man gör det ändå.

Men en hel säsong med underprestation är liksom inte ”taget ur sin kontext”. Eller vad är kontexten? Hela karriären? Eller en livstid?

Engsund är i HV för att göra ett jobb. Ett bra jobb. Varje dag, varje träning, varje match. Därför fick han även ett ”A” på bröstet.

Men har han stått för den prestationen? Knappast va?

3 gillningar

Syftade på intervjun, inte faktumet att han är värdelös.

2 gillningar

Haha, ok!

1 gillning

Han flyttade ju till småland för att familjen ville hit, så kan det inte vara så att han egentligen vill tillbaka till Luleå men att familjen säger nej?

Han har i egenskap av sitt A ett jävla ansvar även i intervjuer… Uselt skött…

6 gillningar

Jiglund som skriver i lokalmedia som brukar ha EXTREMT bra koll och bra källor skrev detta igår:
”Jag vet att HV71:s tidigare sportchef Chris Abbott, när Oscar Engsund i december bad om att få återvända till Luleå Hockey, föreslog en bytesaffär som skulle ha inneburit att Ludvig Jansson gick i motsatt riktning”

Så tror absolut inte det är så att Engsund INTE vill till Luleå + tycker hans intervjuer och uppträdande säger tillräckligt.

1 gillning

Låt han fixa nytt kontrakt med Hv och sen gå nästa säsong!

Luleå va inte så villiga att pynta när det fanns tid för oss att hitta ersättare. Komma i sista sekund så hade de kunnat kommma med något tillbaka.
Nu kör vi vi Engsund och visa alla hur bra du kan vara även i HV71.

2 gillningar

Lite inne på samma spår som vissa andra.

Vad hade varit det tokiga i att släppa(slippa) Engsund utan att få in en ny back?

Vi har tagit tillbaka Fransson. Viggo och Landén är utlånade. Vem vet, Kaski gör framsteg och skulle han göra comeback har vi NIO backar, exklusive Engsund.

Så som Engsund spelat under stora delar av säsongen så skulle jag säga att det inte är en förlust.

Så som han spelade i kvalet mot HV skulle jag säga att han absolut inte är någon att förlita sig på där heller.

Nu behåller man en underpresterade, överbetald assisterande kapten som vad det verkar vill vara någon annanstans.

Jag fattar ingenting. Om man tyckte AP-gate var moralsänkande för laget, vad tusan är då inte detta?

Engsund-gate får mitt huvud att sprängas.

8 gillningar

Är han så nervös att han inte kan bete sig så ska han väl inte ta intervjun. Han vet ju vad det kommer för frågor.

1 gillning

Nu vet vi ju inte hur mycket Luleå tänkte betala. Jag tycker inte att man ska släppa Engsund för vad som helst.