Tråden om #32 Oscar Engsund (A)

Han har nog förstått vid det här laget hur klantig han var igår. Vi får hoppas han känner nån sorts stolthet och försöker ställa det till rätta med bra insatser.

Ja jag tänkte exakt samma. Han verkar omogen på nåt vis, oproffsig. Eller slutat bry sig.
Men sjuårsavtalet med IKO betydde inte mycket. Gissar att Oskarshamnarna inte är överraskade.

Ja A:et ska långt bort.

1 gillning

Det enda positiva i detta är väl att man inte alltid kan få som man vill. Har man signat upp för nåt så gäller det. Undrar just om han blivit kvar sju är i IKO om de inte åkt ut.

Bara spekulationer, men rykten gör gällande att LHF erbjöd 1.5-1.9 miljoner för Engsund.

Som sagt, rena spekulationer så inget jag kan gå i god för.

Haha, betala hans lön räcker mer än väl för att få alla HV fans att jubla. Få pengar dessutom för att bli av med en säkerhetsrisk som står och flinar i intervjuer och som i ett normalt lag redan hade gjort sig omöjlig… Outgrundliga är AB/BL och deras vägar kan man konstatera.

Frågan är väl om Luleå var beredda att ta över hela kontraktet? Gjorde de det och BL sa nej till det då är BL fel man på fel plats många gånger om.

Lyckas vi åka ur så kan han gå till Luleå men kan ju aldrig bli ett liknande galet nubben/ad kontrakt han får, inte en chans. Luleå är ju inte kända för att göra som HV och bara slänga pengar i sjön hela tiden.

1 gillning

Nu är Engsund fortsatt en HV-spelare i alla fall säsongen ut, kanske kan hans mentala spärrar nu släppa och visar en högre förmåga och klass än hittills, vilket han måste göra om han vill till Luleå nästa säsong. När säsongen är över är ju läget att antingen är HV ett HA lag och då rivs hans kontrakt och han kan förhandla ett nytt med Luleå, alternativt är HV ett SHL lag och då kan han sannolikt bryta sitt kontrakt med HV och förhandla nytt med Luleå. Jag tycker denna lösning är den bästa för HV just nu och det är det viktigaste för mig.

A ska bort från tröjan och han ska upp på läktaren.
Allt annat vore patetiskt. Efter intervjun han langade igår vill jag aldrig mer se honom. De minsta han kan göra är att gå ut och be om ursäkt.

7 gillningar

Jag tycker Engsund tagit på sig offerkoftan och visat med all tydlighet att han inte ska bära ett A. Han hade fått min respekt om han sagt att HV är klubben för honom, och att han ska göra allt i sin makt föt att HV ska spela i SHL även nästa säsong.

2 gillningar

Man kan ju inte anklaga honom för att uttrycka medietränat eller PK, i alla fall.
Alltså, intervjuer med spelare i vår division 2-klubb är till och med proffsigare från spelarnas sida.

Hade så gärna velat veta varför han inte vill vara kvar i HV.

Är det tabelläget?

Oredan i föreningen?

Den egna prestationen?

Kombination?

1 gillning

Det kom ju rätt tidigt, men kan fundera på om det finns en koppling till den tidslinje som Nopa just lagt fram i HV-tråden.
Och att det är fler som påverkats. Att saker nåt hela vägen till laget.

Precis Sparvugglan, det vill jag också veta. Varför flyttade han från Luleå ? (förmodligen av familjeskäl). Varför lämnade han Västervik ? (nio mil närmare sin nya hockeyarena) också detta bör då vara ett familjeskäl. Då blir ialla fall jag oerhört förvånad över en flytt tillbaka till Luleå, dessutom med ett nyfött barn. Jag fattar ingenting, kanske någon kan ge en hint till en förbryllad hjärna.

2 gillningar

Oscar köpte blommans blajblaj med hull och hår precis som Liljander, när han insåg var saker och ting barkade så ville han bort.
Anton Blomqvist hade passat som bilförsäljare, skulle kunna sälja vilken skruttibangbang som helst.
För talets gåva har Anton det får man ge honom.

2 gillningar

Ändå intressant att Tuppen röt ifrån ordentligt på X. Han är ju ändå med i HVTV. Borde få lite mer konsekvenser.

6 gillningar

Ingen firar matchavgörande mål i förlängningen som vår A Kapten.

10 gillningar

Han vek ner sig förra kvalet. Den enda som ger honom istid i ett kval är förmodligen AB. Oscar kan ordna fyra lätta segrar för lhc och sedan resa norrut.

Oavsett om vi fått betalt eller behövt betala för att bli av med honom så hade jag velat avlägsna honom från föreningen. En riktig skamfläck.

1 gillning

Fröberg har iaf bekräftat att dom erbjöd HV pengar för honom.

Visst, intervjun igår väcker minst sagt negativa känslor. Icke desto mindre, jag tror absolut vi behöver alla spelare, även Engsund, nu i avslutningen på säsongen. Enligt mig gjorde han en riktigt bra match igår.

Nu vet vi supportrar, och även Engsund, att han ska va kvar här säsongen ut i alla fall. Då kan han släppa alla funderingar på Luleå och därmed förhoppningsvis steppa upp.

Jag tycker vi släpper Engsund-gate nu och stöttar HELA laget framöver, så får vi se var vi landar.

6 gillningar

Stöttar gärna HELA laget, när Oscar hålls utanför det.

3 gillningar