Tråden om #32 Oscar Engsund (A)

Engsund är bränd. Kommer inte stötta honom öht. Som sagt, enda rätta är att sätta honom på läktaren resten av säsongen.

4 gillningar

Nu är det upp till Engsund. Kommer han in med en helt ny attityd från och med nästa match så är han trots allt förlåten.

Gör han det inte så ska A:et bort och sen kan han få sitta på läktaren resten av matcherna om det inte uppstår någon megaloman skadekris på backsidan. Men vi har 7-9 backar som är bättre än Engsund i materialet, när han är loj och icke-engagerad i sitt arbete. Som bäst går han nog in på 6 backar men det har han inte visat något alls av i år.

240 i månaden på 4 års kontrakt.
Hur tänkte Nubben egentligen?

1 gillning

Ge Timrå maximalt handikapp genom att hänga på blysänken på annat lag i samma serie?

Jag trodde att vi för länge sedan, vi som i alla på detta forum, var överens om att den frågan är helt meningslös?

Att sanningen är närmare den att kent är en charlatan, en person som lurat sig till tjänster han inte har tillnärmelsevis den kompetens som krävs för att klara av. Att han inte förstår lagbygge, värde, publikfavorit eller någon annan aspekt av yrket, till den nivå som krävs.

2 gillningar

Min syn på saken är…jag ser hellre att vi klarar oss kvar, på ett eller annat sätt, med Engsund i laget än att vi åker ur med Engsund i Luleå, pga att vi vi blir tunna på backsidan med anledning av skador.

5 gillningar

Det är ju sant, jag skriver mest i affekt över denne herre just nu, ber om ursäkt.

2 gillningar

Risken är ju enorm att han inte ger allt och därför innebär att vi åker på förluster.

Njaa, det tror jag ändå inte. Nån yrkesstolthet har han säkert.

Problemet ligger väl hos dem som låter honom spela och hos dem som inte låter honom lämna och tjäna lite pengar dessutom.

Han lär nog inte ge några extra % under våren heller. Vill ju bort, är tydligt.

Finns ju experter som inte tycker att Hallquisth är sämre än #32. Kul att Tuppen vågar sticka ut och i princip såga honom.

Jag tror det spelar roll. Han ger ju inte ens det som krävts i en vanlig insats… ska man då dessutom ut i ett avgörande kval som handlar om att stanna kvar… det är inte som att spela ett positivt slutspel. Här krävs ett stort hjärta för laget o klubben.

Han ser väl nöjd ut? Folk har olika sätt att visa känslor på i olika grad - Vi på forumet behöver kanske inte direkt leta upp saker att störa oss på och fantisera någon typ av narrativ för att bara tillgodose våra egna idéer? Lite löjligt hur vi ger oss på våra egna spelare.

13 gillningar

Tyvärr är inte Engsund ensam i laget att inte bry sig. Det smittar av sig lätt!
Vi hade två killar som inte klarade ett test på försäsongen! Tycker båda är värdelösa och visar noll vilja!

Skulle tro mer på att folk om något är utmattade just för att de bryr sig. Engsund visar ju ovan snarare lättnad, han vet ju trots allt hur det är att åka ur med ett lag i kvalet.

Sen att de inte får det att kugga i, det är ju knappast bara Engsund. Det börjar bli lite tröttsamt när alla suger i sig varandras åsikt och rapar efter.

Det här är ju närmre en Lag-psykos snarare än enskilda spela, det gäller ju iprincip alla utom Ang, spelarna är ju uppgivna.

Är det då inte uppenbart att de bryr sig? Men det kanske är roligare att peka ut arbiträra abjekt och göra sig upprörd helt utan onödan, snarare bidrar ju folk och supportrar till uppgivenheten snarare än att hjälpa till och vända.

5 gillningar

Utamattade? Har de varit hela säsongen isåfall!
Lätt att skylla på så mycket men man måste i första hand gå till sig själv när det inte går som man vill.
Vad kan jag göra för att komma upp i nivå!
Man kan inte åka och gömma sig och tror någon annan ska göra det!

Kriminellt dåligt kontrakt

Man borde ju fattat ungefär vilken karaktär han har när han övergav Oskarshamn och gick till laget som slog ut dem. Och detta i hans lokala lag.

Klarade inte skridskotestet i början av säsongen, skrattade bort det. Spelat otroligt oinspirerat och slarvigt hela säsongen och nu är det super tydligt att han vill bort från HV.

Hela han ger en aura av håglöshet, oproffsighet och omognad. Sålänge han får betalt som en proffsback så kvittar resten antar jag. Laget jag spelar med åker ur, ojsan haha, vart ska jag spela härnäst?

4 gillningar

Såna spelare finns också. Men det är provocerande att han får behålla ett A.

Man kan ju inte kritisera honom för att han fortfarande har ett A, andra som bestämmer det.

Han har ju verkligen gjort allt han kan för att bli av med det, det får man i alla fall ge honom.

1 gillning

I tider som dessa är det viktigt att påminna alla om att Engsund är Nubbens värvning.

Han tog gladeligen på sig detta när Engsund presenterades.

Och lite rolig kuriosa. Engsund sa att han gillade det han hörde från Blomman och den riktning man ville ta.

Säger väl allt.

4 gillningar