Tråden om #34 Jesper Williamsson

Jeppe har börjat riktigt bra, iallafall det jag sett av honom. Ifall han fortsätter på detta viset kommer HV ha SHLs bästa backuppsättning, för Johansson o Kinnvall har också gjort väldigt bra ifrån sig!

Kontraktet förlängt med 2 år.

hv71.se/artikel/6s93ak1vv-3 … illiamsson

Jättekul för Jesper. Tycker han gjort ett bra jobb sen han kom tillbaka.

Men. Dagens besked ger mig lite ont i magen. Av två anledningar.

  1. Jag vidhåller att Hult ska ha så lite som möjligt att göra med kommande års trupp. Jesper kan absolut vara en av de som ska få förlängt när vi summerar säsongen. Men det ska vara upp till nästa sportchef. Inte Hult. Jesper må ha varit bra, men han kanske inte passar in i det lag näste sportchef vill bygga.

  2. Hult verkar ha fortsatt mandat att göra lite vad han vill. I en klubb med ambitioner och krav hade han haft en fot utanför dörren vid det här laget. Men styrelsen verkar helt enkelt inte se de problem som många supportrar, både i de egna leden och övriga hockeysverige, ser. Otroligt ledsamt.

Edit. Sen kan man ju fråga sig varför Hult är så envist snabb när det kommer till kontraktsförlängningar. Jesper har spelat nio matcher. Nio matcher…

Får mig osökt att tänka på PW som man förlängde med efter bara 15 matcher typ. Det visade sig ju vara en av de sämre förlängningarna i HV:s historia…

Tror man kunde avvaktat, Jesper lär ju inte vara glödhet på marknaden, och låta nästa sportchef ta beslut i frågan.

-lejacques,Hv bossarna gillar Hults lagbygge så finns inte mycket som tyder på att han ska lämna bara för att du och jag vill det,vi får nog dras med Hulten ett par säsonger till.

I övrigt har Williamsson varit stabil så känns helt ok med förlängning här,vi snackar en stabil 7/8:e back!

Huruvida Jesper är glödhet på marknaden är väl ganska svårt att sia om. Inget lag har råd med åtta dyra kanonbackar så det Jesper står för är erfarenhet, stabilitet och en acceptans att vara långt ner i hierarkin till, förmodar jag, en relativt låg lön. Och som sådan är han troligen väldigt intressant. Så…vill man satsa på Jesper, får man nog förlänga nu. Annars riskerar man samma som hände med Isak Brännström.

Vare sig Hult, eller alla eminenta sportchefer på forumet, ansåg under förra hösten att Isak var värd en förlängning. Men när han under våren började spela på en högre nivå, ville både Hult och vi som skriver här inne förlänga. Det var bara det att Luleå redan i november signat Isak. Med det sagt…vill man ha något, får man va ute i tid och det gäller nog mer när det gäller bra, billiga breddspelare. Toppspelarna kan vänta länge på bästa budet.

Bra förlängning som stärker den så viktiga kärnan av “HV-spelare”.

Zico: med all repsekt. Du är genuint kunnig. Skulle vara intressant att höra hur du ser på att det är Hult som formar nästa säsongs trupp nu? Hur ser du på det och hans vara eller icke vara ( även om tråden handlar om Jesper).

Tycker det är en ganska bra förlängning. Persson out Williamsson in för nästa år. Ganska viktig 6-7 back som kommer leverera stabilitet och vara en viktig del av stommen. Var “A” sin sista säsong i Rögle och verkar vara en bra person. Oavsett om det är Hult eller inte som är SC nästa år så tror jag han är nyttig.

Helt överens med dig här, känns som smidig lösning att han verka spela boxplay med Martinsson och då ingen speltid på Kinnvall som kan fokusera på sitt offensiva och då utvilad till eventuella powerplay och så.

Har Hv gått ut med info ang. Williamssons status och när han förväntas vara tillbaka? Har inte sett nåt, men mycket möjligt att jag missat.

Sanny tog med Williamsson i veckans lag! Väl värt.

Tycker gott att defensiva klippor som Williamsson borde få cred inte bara när det trillar in några mål utan när även när de match efter match effektivt dödar motståndarnas försök i slutskedet av matcherna.

[url]https://www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2020/02/03/hur-skulle-jag-kunna-se-mig-sjalv-i-spegeln/[/url]

Tog mig friheten att sammanfoga Jespers två trådar här på forumet. Det är han värd.

Tråkigt för Jesper:
hv71.se/article/pd86akeu4-3 … langre-tid

bump

Tack för allt

hv71.se/article/qww0akrq2-3 … NyagUC8H7s

Tråkigt, om än inte helt oväntat. Tack Jesper för dina insatser i Hv och lycka till med det nya livet!

Williamsson är/var en underskattad spelartyp. En sån som gör sitt jobb i det tysta utan att klaga, men alltid ger allt för laget. Han hade behövts förra året framför uppblåsta divor som inte ville göra jobbet när det gick trögt, men som ändå hade mage att stå och lipa i tv efteråt.

Tack för vad du gav till HV och lycka till i fortsättningen, Jesper!

Kan bara hålla med shitkicker. Oerhört tråkigt att Williamsson lägger skridskorna på hyllan. En väldigt underskattad spelare som på äldre dagar inte var helt oäven i offensiven heller. Jag tror precis som shitkicker att med JW istället för Arell eller AK så hade HV nog inte spelat kval. Klubbhjärta behövs i ett vinnande lag. Förra säsongen så låg lite för mycket på Öneruds axlar. JW hade behövts.

Grymt tråkigt för Jesper. Tack för allt och lycka till som f.d. HV-spelare. Numera får vi diskutera dig i tråden om “Forna…”