Jobbar man på ett bra försvarsarbete backar och målvakter ihop kan det göra så jäkla mycket… får forwards i sin tur kuggar i backarna. Det kan ge en otrolig utveckling. Gäller man litar på varandra. Målvakterna ska kunna känna tillit till backarna och vice versa.
Kan vi se AB våga lite ikväll och ställa Glifford? Vi vet att han kan glänsa i ett par matcher om han bara får chansen, sen håller han nog inte en hel säsong.
Vi ska möta Luleå ikväll och de har inte gått så bra, om man tittar på tabellen. Med tanke på att de inte spelat så bra kanske man kan testa med att ha Glifford i mål. Om Lehtinen inte spelat bra har man väl inte mycket att förlora med att testa en annan, eller? Just go for it
Vet inte om det bara är jag men känns som att det pratas för lite om denna kille.
Här har vi en potentiell målvakt som kan bära HV de kommande 10+ åren.
Han är riktigt stabil och bra målvakt i HA (om inte den bästa), han är lång och han flaxar inte så mycket.
Hade också en debutsäsong som kändes som att de mynnade ut i….. ingenting. Killen hade ändå 89,5% på 13 matcher vilket är mycket bättre än många juniormålvakter har i dag i SHL
Nästa år vill jag nästan se som jag skrev Glifford med Dichow om inte Lehtinen reser på sig ytterligare hack.
Inte en chans att Dikken är kvar nästa år.
Han lär ha bra erbjudanden på bordet från andra SHL lag och andra ligor redan nu.
Kanske redan plitat på.
Det hade jag gjort.
Jag gissar att alla med utgående kontrakt kommer att med ungefär exakt noll procents chans tacka ja till ett nytt kontraktsförslag med HV så länge HC är kvar. Ungefär som ett fängelsestraff som måste sittas av innan karriären kan fortsätta. Som en våt filt över rekryteringarna som kommer att behöva göras oavsett vad som händer. Spelare utifrån finns säkert en lite lite större chans att hinna lura att skriva på innan de inser misstaget.
Jag vet inte ens om jag vill att Gliffen ska behöva drabbas av det här kaoset genom att tvingas stå nu när han redan borde fått chansen flera matcher.