Tråden om #35 Olof Glifford

Kör hårt Olof!

Ni som har koll, vilken målvakt påminner han om i stilen?

Jag skulle vilja se mer av Glifford. Nu stod han ju bara en match mot svagare motstånd på försäsongen. Såg väldigt stor, lugn och välskolad ut.

Är så klart något annat när serien drar igång men hoppas han får chansen om ingen av de andra tar den. Vilket de inte gjort hittills…

1 gillning

Kommer han spela med j20 om de andra två är i spel eller vad är tanken?

Hoppaa verkligen inte han sätter sin fot i J20, hellre Dalen eller utlåning till Allsvenskan.

Han har ju iaf lirat försässe med J20

Det är ett så väldigt stort steg mellan J20 och seniorhockey, mycket speltid i det senare vore starkt att föredra. Sen är det självklart bättre att han får stå mycket än att bara sitta vid sidan i HV och titta på så vi får hoppas de löser det där smidigt.

1 gillning

Olof har redan stått en handfull matcher i J20-serien. Faktum är att han i skrivande stund står i buren i bortamatchen mot Frölunda (0-1 just nu). I J20 så får han mängd men visst är seniorspel att föredra för att få lite mer kvalité. Lär säkert lånas ut när seniorsäsongen drar igen, om än möjligen lite kortare lån/enstaka matcher.

1 gillning

För 24 år sen vågade vi starta serien med våra junior målvakter Stefan Liv och Jonas Fransson i A-laget. Glifford och Erliden är bara några månader yngre än vad Liv och Fransson var. Varför ger vi inte våra juniormålvakter chansen nu? Visst Hugo är också en av våra före detta juniormålvakter men han fick väl sina chanser för flera år sen. Dichow är ju kontrakterad, Men varför inte satsa på juniorena som andra och tredje?

1 gillning

Hade resonerat så om vi haft en förstemålis av Johanssons kaliber. Men som läget är nu hade det inte känts helt tryggt, vilket det iofs inte gör med nuvarande uppställning heller…

Vad jag menar är att 2020 gick vi in med våra två junior målvakter, nu hade vi möjligheten att ha Dichow som första målvakt och juniorerna som backup.

Jag förstår vad du menar och den gången slog det väl ut.
Kan du tänka dig reaktionerna om Abbott skulle göra likadant och det INTE skulle vara en lyckad kombo?