Fan vad bra! En framtida stormålvakt som jag hoppas stannar i HV länge
Grymt imponerande insats!
Släppte nån billig MEN bröt inte ihop bara för det. Kul se han spela.
Kuuuuuuuuuung! Svajig förstaminut men sen stabilt!
Frågan. Står han på lördag??
Glifford har förtjänat förstaspaden tillsvidare.
Grymt av Glifford! Ser ingen anledning att inte låta honom fortsätta egentligen nu när han är het.
Tycker också han ska få fortsätta tills det går emot, utan att börja prata om förstaspade. För mig får vi gärna ha 3 målvakter som löser av varandra i storslag.
Vilken saga. Spela killen nästa match också.
O nästa o nästa… herregud han har på riktigt börjat hota dom.
Som det ser ut just nu så är Alnefelt och Glifford HVs målvaktspar.
Klipp för Alnefelt direkt och lägg hans enorma lön på en bättre center istället! 120papp insparade på att ha Gliffen och Dicken istället
Köper det. Säg att han är 1A i en 1A/1B situation.
Eller ja… 1A/1B/1C. Lite unikt.
Tycker Olof är jävligt stabil, flaxar liksom inte omkring som våra andra målvakter. Står liksom stadigt i målet och är väldigt följsam. Påminner faktiskt om Linus Söderström
Gliffen fixa biffen!
96% ikväll… mot LHC!
Jag minns när Stefan Liv som junior petade meriterade landslagsmålvakten Kari Takko. Lite samma känsla nu med Glifford.
Olof har gjort det riktigt bra och bevisat att han faktiskt håller på denna nivån. Sen kommer han såklart att ha sämre perioder men Olof checkar just nu av alla boxar för att bli en framtida första spade i HV71. Bör dock såklart matchas in lite långsamt, göra lite inhopp och ACKLIMATISERAS till seniorhockeyn och SHL.
För h-vete såna felskrivningar får inte göras på detta forum där HV har varit lite för bra på att just antiklimatisera spelare emellanåt. Acklimatisera.
Haha ops
Bäst i SHL med 1.5 GAA och 94 SVS%. Spela killen så länge de vinner.