Tråden om #35 Olof Glifford

Jag vill också se han spela mycket. Men han är ung. HV får vara försiktiga och vårda honom.
Men vad vet jag, han kanske fixar det? Och tar förstaspaden? Det hade varit grymt.

1 gillning

Jag höll Dicken högt inför säsongen, tror Glifford kör över både Dicken och Alnefelt faktiskt.

Med det sagt, satsa på Gliffen och möjligen Dicken, alternativt ny jämte Gliffen till nästa säsong. Alnefelt kan man nog byta bort. På tok för dyr för det han uppvisat, inget illa mot Alnefel, han skulle säkert briljera i HA eller liknande… Nubben skiner med sin värvning även där.

Form på målvakter är dock en färskvara, se bara på våra senaste :slight_smile:

2 gillningar

Alnefelt stod på huvudet i början av säsongen och de dåliga matcherna han haft har varit riktiga skitmackor från försvaret. Inte för att ta ifrån Glifford något men det var som de gick ihop sig och ansträngde sig lite extra för hans skull. Personligen tycker jag Alnefelt är given etta i HV sen kan det bli en fight mellan Glifford och Dichow om vem som är två. På sikt är ju dock Glifford tilltänkt etta.

2 gillningar

Delade åsikter helt enkelt! Alnefelt hade lite flyt två tre matcher i min mening och har efter det sett lika skakig ut, om inte skakigare, än Dicken :slight_smile: Skulle man utesluta matchen i början på säsongen där Alnefelt hade flyt och höll nollan skulle han och Dicken ha ungefär samma stats. Alnefelt har släppt in 7 mål mer än Dicken, och har två matcher mer spelade.

Gliffen hittills på sina matcher har gett ett bättre intryck än både Dicken och Alnefelt. Fortsätter det såhär så tycker jag absolut man ska låta Gliffen få fortsatt förtroende och förstaspaden, sen spara in 120papp och bryta med Alnefelt nästa säsong om han inte helt plötsligt från ingenstans börjar tokdominera.

Frågan är bara hur man bryter ett kontrakt utan att behöva betala det :wink:

Det hör inte hemma i denna tråden :smiley: Men förhoppningsvis kan man hitta någon som vill ta över ytterligare ett Nubben-kontrakt. Slut på OT från mig :slight_smile:

1 gillning

Glifford ska ha all beröm för det han presterat hittills. Men han saknar helt rutin och att fastställa att han är en bättre målvakt är ju helt omöjligt att säga.

Ska vi titta på räddningsprocent och den enorma datan som finns (2 matcher) så ser det ut så här:
Glifford 94%
Alnefelt: 93%
Dichow: 89%

Vad säger det? Jo att urvalet är alldeles för litet.

2 gillningar

Beredd att hålla med. Hade Glifford fått samma hjälp som mot FBK tex så hade det gått åt helvete.

Man tjänar dock inte in några pengar på att bryta ett kontrakt :frowning:

Nubben vill lätt ta över det till Timrå :partying_face:
Men det hör hemma i Alnefelts tråd :slight_smile:

Ska man vara ärlig var andra målet mot MoDo en tavla av Glifford. Hade vi förlorat matchen hade han varit syndabock. Nu vann vi och han blev hjälte. Frågan är hur jämn han kan vara över tid.

1 gillning

Så som jag tolkar det enligt Kalman så kommer troligtvis Glifford stå de sista matcherna innan uppehållet? :thinking:

Hade varit kul!
Tänk om “Gliffen fixar biffen” och lyfter 9 pinnar nu och tar HV till ingenmansland :wink:
Sex raka, när hände det senast i HV ens? haha

Är väl bara två matcher innan uppehåll?

Malmö 5/12
Rögle 7/12
Frölunda 19/12

Om inte min kalender ljuger

Om inte min kalender ljuger så är swiss hockey games nästa uppehåll mellan 12-15 dec :wink:

2 gillningar

Kruxet är väl att Alnefelt lär va frisk till 19/12 och då lär han stå. Så Glifford kan nog fixa 5 raka och då är HV helt klart med

Tänkte vi snackade om juluppehållet, inte uppehållet under urmakar-spelen :wink:

Hjälmen IGEN! Välförtjänt.

30 gillningar