Tråden om #35 Olof Glifford

helst inom 6 matcher…

1 gillning

I artikeln säger Anton: “sådana är reglerna och det får vi förhålla oss till”.

Rögle lånade för nåt år sedan ut sin forward Felix Nilsson till just Oskarshamn. När han efter ett tag kallades tillbaka, var han så jäkla bra att Rögle ville ta hem honom permanent.

Det slutade med att Rögle fick köpa loss sin egen spelare för ett ganska stort belopp.

2 gillningar

Ett belopp som skulle vara värt varenda krona om det visade sig vara han som räddar oss ifrån kval, alternativt i ett kval. (Om det nu går att göra så med denna deal)

Antar man vill se lite hur de är med Dicken. Är dicken så bra som han va innan kan Olof hellre stå mycket i Oskarshamn än nöta bänk här. Även om idealet hade varit lassi i oik.

1 gillning

Då låter det ju ändå mest bara som att vi gett OINK en god ekonomisk vinstlott… Alltså att inte ligorna själva har rigida regler som hindrar upphävande av avtalet.

Men det hade ändå inte varit hållbart att dubbelspela lång tid, då bränner vi ut Gliffen fort. Sådär som vi brukar göra i processen kring att misshandla målvakter fysiskt och mentalt.

Det är ju ren skandal som man gjort med Glifford, säsongen 2000/2001 startad man med målvakterna Stefan Liv som inte hade fyllt 20 och Jonas Fransson hade fyllt 20 precis som Olof G. Varför i hela världen kunde man inte starta med Dicken och Olof, nu har man satt sig i rävsaxen. Det funkade ju inte med Hugo, då gör man väl inte samma misstag en gång till. Lite kuriosa är ju att Stefan och Jonas tog ju över efter självaste Kari Takko. Hoppas verkligen att styrande i HV förklarar för Glifford att man gjort ett dundermisstag. Dom kan gärna skicka ett julkort till AP och skriva FÖRLÅT.

5 gillningar

Lite fel tidpunkter i inlägget gissar jag.

1 gillning

Olof är populär även i Oskarshamn!

4 gillningar

Jag ber om ursäkt, givetvis ska det vara 2000/2001 ibland slinter det i hjärn kontoret, jag går in och ändrar.

Försök få till ett paketpris med OIK, köp loss både Glifford och Träff.

Olof var ju stor redan på tiden när han spelade in snuten i Hollywood som den gode polisen Billy Rosewood :star_struck::winking_face_with_tongue::innocent:

3 gillningar

Man hade kunnat starta dom två. Men målvaktsposten har varit ett problem dom senaste åren. Jag ville ha en klar etta inför säsongen. Då jag tyckte att varken Dickow eller Gliffen var något säkert kort. Jag antar att HV identifierade detta hål och försökte fylla det. Vilket iaf jag tyckte var bra inför säsongen men som så här i efterhand är lätt var ett felbeslut när Lassi är helt under isen. Det är lätt att vara efterklok.

Jag hade blivit galen om HV inte hade agerat inför säsong.

Lassi vart en nitlott tyvärr.

Nja jag hade hellre satsat på Dichow och Gliff. Var och en gjorde de enastående insatser förra året och har stort klubbhjärta. Med delad insats hade jag varit lugn.