Tråden om #35 Olof Glifford

Säger bara… WOW!!!

SATAN SÅ BRA!!

3 gillningar

NHL väntar snart om han forsätter såhär

3 gillningar

Nu hoppas jag att vi kör med honom och inte tar bort honom direkt efter en normal prestation i en match.

Otroligt stabil och tät, inte yvig och flaxig. Känns som han tagit över förstaspaden nu.

6 gillningar

Sicken KUNG!
Inte nog med det. Han är härifrån!

2 gillningar

Första junioren som tar 4 raka? Clara tog 3 raka i ett riktigt bra Färjestad, Clang i ett Rögle som var ett topplag då om jag minns rätt…Glifford går in och tar 4 för jumbon. Det är fan respekt!

17 gillningar

Ja, Sanny om du läser här så behöver du nog inte ens fundera på något annat än att ta ut vår #35 som veckans målvakt i ditt veckans lag!

10 gillningar

Olof nämnde att han kollat mycket på Linus Söderström när han spelade i HV, och det kan man se, lugnet och postionspelet.
Grattis till första hållna nollan

13 gillningar

Jag är full är beundran !

Du är så in i h-e cool och grym så det finns f-n inte !

Vilken j-a målvakt !!!

Som jag sa i matchtråden, det är STÄNGT !

:white_heart: :yellow_heart: :blue_heart:

6 gillningar

Jag minns när Bosse Ahl snodde spaden från Åslin. Lite samma känsla nu. Det kanske inte håller över tid, men spela Glifford varenda minut så länge han presterar som han gör.

4 gillningar

14 gillningar

Kul för honom, dåligt för HV71 om det blir så. Hoppas att det kommer hit en annan bra målvakt om han försvinner.

2 gillningar

Kommer ihåg de målvakterna, det var ett tag sedan

För er som såg när Liv tog sina första kliv 99? Är detta samma känsla som när han började?

Kommer låta negativ men inte min mening. Bara fundersam.

OM Olof nu är så bra (eller iaf i närheten) som han varit när han fått chansen, varför har han inte fått stå tidigare?
Gistedt om någon borde väl ha sett det vi gjort dvs att han ser oerhört tät och trygg ut. Han har dessutom storleken.

Coachen för Småkronorna verkar inte heller ha noterat det vilket kan anses märkligt.

Egentligen inte mer än att det är en egenfostrad målvakt.
Liv var ju extremt opolerad i början av sin karriär och hade en väldigt oortodox stil där han varvade med rena fotbollsräddningar ibland. Instinkt och ren vinnarskalle. Tjurig.

Olof däremot är ju en modernt skolad målis med mer lugn, mer mogen, placeringssäker.
Sen diffar det ju 10cm på dem också. Gliffen är en rejäl pöjk medan Stefan var mer normalstor.

Så nej, likheter finns inte många egentligen.

1 gillning

Tycker Olof påminner väldigt mycket om Linus Söderström, vilket också är hans förebild.

2 gillningar

Det är otroligt sällan som man skickar fram en juniormålvakt framför två ordinarie seniormålvakter. Att man valde att ge han chansen, istället för att t.ex göra ett kortlån med en HA-målvakt, visar att han gjort det bra på träningarna och att Gistedt gillar det han sett. Att Olof sen går före Hugo de sista matcherna visar även att Blomman gör detsamma.

Sen så har Olof varit verksam i landslag de tre senaste säsongerna så nog har de noterat att han har potential. Att han sen var en av tre svenska målvakter som blev draftade 2023 (26 målvakter totalt i hela draften) visar ju även att NHL-klubbar har noterat hans potential.

9 gillningar

Kloka ord.
Jag tar tillbaka det jag sa. :slight_smile:

Absolut ingen likhet alls, förutom att båda räddar puckarna

2 gillningar

Glifford med som gäst i senaste Sanny & Svensson

2 gillningar