Tråden om #36 Martin Johnsen

Förutspå eller inte, men helt klart var många tveksamma till om MJ hade vad som krävs för att redan nu spela i SHL. Många anade nog (förutspådde) att det bästa vore en utlåning

Strunt samma…andemeningen med mitt svar till lejacques var att JAG inte tycker att utlåningen skickar dåliga signaler till övriga hockeysverige.

Jag vet inte om jag håller med @lejacques heller vad gäller signalerna här. Jag ser andra signaler än den. Jag ser signalen att man gjorde bort sig och lovade martin för mycket. Att man gjorde en felbedömning, precis som nämnts ovan.

Vi skickar signaler att vi inte kan hantera lovande spelare, men det kommer främst från hantering av Hugo P, Reber etc. Inte så mycket från Martin, ty han har bevisat sig på HA-senior-nivå.

Om man tappat glädjen kan jag tycka Mora hade varit ett tryggt och säkert alternativ. Nu valde han är nytt alternativ vilket borde va tuffare att göra om man känner sig nedstämd.

Han är ju en liten lirare men han blir uppäten i SHL innan han hinner börja dragningarna. Inte konstigt om han tappar glädjen när han inte får utrymme för sitt spel och istället får fokusera på defensiven och enkla pass. Mer spel i HA kommer göra honom gott.

1 gillning

Möjligt, men att han valde bort det kanske betyder att han inte kände så? Vare sig kring Mora eller trygghet? Jag tycker det luktar blöt hund om allt.

2 gillningar

Hur fan tänkte de här med att skicka MJ?

De måste ju vetat att Hampus hade en skada?

VAAA?!

Är den en joker som tagit sig in i föreningen i syfte att förstöra oss inifrån?

Vad är dethär för jävla barnlek till förening?

3 gillningar

Jag tror det ligger mer bakom utlåningen.
En sur och deppig MJ kanske suger energi ur sin omgivning.
OM det är så då ska han inte vara i omklädningsrummet.

Är inte du ett Blomman fan?

Satsar du på toxiska ledare får du sjukskrivningar och personalomsättning som biverkningar utöver urusla resultat. Det kommer bara bli värre.

Om MJ tagit initiativet på egen hand har han mitt fulla stöd. Unga spelare ska inte behöva vara i en sådan arbetsmiljö. Bra av HV att släppa de spelare som nu vill lämna. Om Blomman ska leda oss i kvalet blir det fel att ha spelare som vill lämna i truppen (4 raka förluster ger snabb semester och ny arbetsgivare).

3 gillningar

Du har helt rätt, fast snarare var. I samband med Färjestad-matchen, och egentligen parallellt med resten av säsongen, har Blomman inte lyckats bevisa det jag tidigare förespråkat här på forumet. Därmed gick jag över till att ifrågasätta hans ledarskap och arbetsmetoder. Det är en sak att hoppas på utveckling, men när mönstret blir tydligt måste man vara ärlig mot sig själv och omvärdera sin ståndpunkt.
Mitt stöd ligger alltid hos spelarna först, särskilt de yngre som är mest utsatta när arbetsmiljön brister. Om MJ eller någon annan tagit initiativ utifrån hur stämningen faktiskt är i laget, då förstår jag det fullt ut. Man ska inte behöva stanna i en destruktiv miljö bara för “lagets skull”.

9 gillningar

Länge sedan jag hörde en så uppgiven intervju som JP’s med Johnsen. Ingen glädje till sporten alls lät det som.

1 gillning

Ser inte någon i HV71 som har glädje med hockeyn!

Satte den avgörande straffen mot Karlskoga ikväll

3 gillningar

Man kan gilla blomman och ändå tycka att han är en dålig tränare som bör avgå.

Han har ju lovprisat tränaren blomman men tack för förtydligandet! Ska välja mina ord med större omsorg framåt :+1:

Johnsen uttalar sig i intervju och kommentarerar Moras reaktion:

”Jag tänkte att man kanske fick andas lite nu när man kom till AIK, men det fick man inte”

Han mådde M.a.o inte bra i Håve.

6 gillningar

Gjort mål idag. I BP dessutom.

2 gillningar

Martin Johnsen leker hockey i sin frånvaro. Utan HV tröjan på sig så växer man som hockeyspelare. Nåt sjukt i detta alltså.

Du förstår att han spelar i Hockeyallsvenskan nu eller?

6 gillningar

Nånting verkar ju galet eftersom han verkar ha mått så dåligt och tappat hockeyn. En förening måste kunna ta hand om även de som ännu inte riktigt har rätt förutsättningar att lyckas i SHL.

Men det visar också att lånet var helt rätt väg att gå. Det värmer hjärtat att se honom glad igen och kunna prestera, på den nivå det funkar bättre.

1 gillning

Suck.
Det kan ju vara så enkelt att han inte hinner med i SHL hockey och därför tycker det är skit.
Nu får han tid och kan glänsa.
Grabben har vart en “stjärna”, “norges största löfte” osv osv i hela sin karriär, noll motgångar.
Nu gick det inte alls, han dög inte.
Just det han inte tacklar imo.
Låt grabben ha kul i HA på resan till storstjärna i Storhamar.

5 gillningar