Kan vi kanske ha vår oväntade poängkung här? 1p/ match i HA är inte illa pinkat. Absolut, mot sämre motstånd, men också med “sämre” medspelare.
Det där är ju inte sant.
En del ställde frågetecken. Nyfikna frågetecken.
Mest runt hans fart på fötterna, det har vi inte svaret på än.
Sågades, nje.
Lite OT
Men det ska bli kul se vilken av de här tre som visar sig vara riktigt bra värvningar från HA i år.
Zion såg riktigt bra ut i 2-vägs spelet det lilla jag såg av nån match i veckan…överraskad.
“Forumet är generellt positivt” summerar ai-verktyget tråden ![]()
Jesper Kokkonen såg också jättebra ut på försäsongen 2020. ![]()
Nädå, nu var jag taskig. Johnsen var ju riktigt poängstark i ett allsvenkt topplag. Finns nog mycket att bygga på här men det kräver också speltid relativt högt upp i hierarkin samt spel i PP. Kommer han få det om vi (mot förmodan) har fullt lag?
Får han lite förtroende så kanske han kan komma upp i runt 10 mål under säsongen
Kokko betydde nog mer än många kan föreställa sig under vår allsvenska sejour. Inte så mkt på planen, visst men. Alla behövs.
Är Johnsen vår nya Skröder? Har imponerat mest hittills av nyförvärven.
26 - 30 i skott
Ännu ett positivt tecken i Örebromatchen.
Imponerad av att han även vinner kamperna och kan skydda puck med en motspelare klängande på ryggen. Trodde han skulle komma till korta när SHL-spelare trycker honom mot sargen, men han tar smällen, trycker i från, skyddar pucken och dribblar sig sedan ur situationen.
Samtidigt är väl HA en mer klängig och klabbig liga? Så just den biten är jag mindre orolig för. Saknar lite fart på rören men än så länge väger han upp detta med att vara snabb i tanke och puckhantering. Hoppas hoppas ![]()
Hjärna före fötter ![]()
Är han så “långsam” som det ser ut som på isen eller luras man av att det ser lite “kantigt” ut?
Matchen idag säger väl inte så mycket, svårt avgöra vilket tempo det gick i…
Tycker han hängde med hyfsat på rören.
vet ej, är svaret på den frågan. Frågetecknet finns där. Kan det rätas ut? Hoppas.
Tittade om på mathen i lördags och alltså denna kille i PP och 5v5 är riktigt bra. Känns som att han kommer spela i en topp 2 lina som center denna säsong om han fortsätter såhär. Är den i HV just nu som slår de banbrytande och kreativa passningarna. Imponerad.
Det vore ju mumma om någon av våra tusentals misslyckade allsvenska värvningar faktiskt tog kliv och blev en ledande spelare.
Martin ser lovande ut.
Mjaha. Jag trodde inte på Johnsen riktigt. Det kan va så att jag har fel för andra gången sedan -98. Helvete vad fin han är.
Vad hade du fel om 98? ![]()
Som jag är svag för denna herre. Detta trodde jag aldrig när han togs in haha.
![]()
Snömängden som skulle falla över Gävle när bandvagnar och skit kallades in. Det trodde jag aldrig!