Tråden om #38 Olle Alsing (C)

Agreed. Sedan har inte alla gjort vare sig lumpen eller tränat lagidrotter. Det är lite “grabbigt” att ha en viss jargong, precis som du säger gör vardagen enklare. Det är ett tecken på att gruppen fungerar bra tillsammans.

Absolut jag vet hur de är och själv varit kapten. Och jag som kapten skulle nog inte sagt så. Isåfall på ett annat sätt som mer tydliggör att de är ironi. Sen vet man självklart inte vad som sagts innan kameran börjar rulla och så.

1 gillning

Vad sa Alsing?

Folk här övertolkar nåt kopiöst.

Alsing delade ut hjälmen eftersom Måns inte var där och då skojade han nåt om “jag vet inte hur Måns fick hjälmen egentligen”.
Nåt åt det hållet.

Han skojade helt enkelt. Det lät som ett skämt, jag tog det som ett skämt och jag tror nog att dom flesta tog det som ett skämt.

10 gillningar

jag tycker det är okej skulle det varit en bra spelare men det va en dålig så helt okej från min sida

Känner inte riktigt att det finns så mycket ledarskap på isen? Jag förstår att Olle är “Just a chill guy” men det hade varit fint att se lite engagemang från vår kapten.

1 gillning

Om han inte hade jävligt ont borde han klivit fram och tagit straffen. Fan, ändra reglerna och låt den som kom fri ta straffen.

Ja, absolut. Skulle också vara att man också får PP om man bränner straffen, som HA föreslagit.

4 gillningar

Ja, straffar är ju inte samma grej som förr. Man gör fler mål på andra sätt. Ett fåtal spelare är grymma på straffar, många målvakter för bra.
Inte samma wow-grej med straff längre.
Eller kanske bara för oss det känns så?

Ja, jag upplever nästan att chansen att göra mål i PP är större än på straff numera.

Jag tänker också att ett regelbrott i friläge ska straffas hårdare än annars, inte som nu, mycket lägre bestraffning (eftersom straffar är som bäst 30% chans att bli mål). Så både och är rimligt som extra straff för frilägesregelbrott.

2 gillningar

Borde vara en straff för frilägesutvisning samt en 2 för hakning/tripping. Gör laget mål på straffen skall 2:an kvittas, blir det miss skall 2:an kvarstå.

Så tycker jag att reglerna borde vara.

14 gillningar

absolut, till 100%

2 gillningar

Jag med om det var oklart.

Känns som vi är tillbaka till den där FBK-matchen. Som om vi spelat Fia med knuff och fått börja om. Eller byggt ett stort badhus som brann ner där man får bygga på nytt igen. (Absolut ingen ironi eller skämt om det sistnämnda, bara känslan, vi var framme, vi hade nåt.)

1 gillning

Nån som vet varför Alsing saknades igår? Skada?

Skadade sig under matchen mot modo, brakade in i målburen med handen.

Ja den var svår att missa, men missade att han blev såpass skadad.

Såg att han tog sig rejäl mot handleden (?) och grimaserade direkt efter situationen, men har inte koll på om han klev av matchen där och då?

tror inte att han gjorde det, ganska säker på att jag hade ögonen öppna efter det och såg hobom