Hm. Hade det varit en rejäl skada på underarmsbenet tror jag inte han hade kunnat spela vidare, så förhoppningsvis är det bara en lättare stukning/känning.
Olle meddelar i dagens JP att han varit på is under fredagen och att det kändes bra. Han är positiv till att kunna spela imorgon.
Citat: “igår hade jag nog sagt att jag absolut inte hade kunnat spela morgondagens match, men det är bra fysio här och med lite alvedon ska det nog gå”
Skadan uppkom enligt honom inte alls från den situationen vi spekulerade i här, utan var ett skott han fick emot sig.
Är det bara jag eller har inte Alsing gått ner sig ganska rejält senaste 10-15 matcherna? Tycker inte han har samma driv som inledningen av säsongen, kan givetvis ha satt sig i huvudet även där men man förväntar sig ändå att man som kapten ska ställa sig först i krigsledet.
Jag tycker mig ha sett samma sak. Från att ha varit väldigt positionssäker, säker med puck och drivande i uppspelen, till att göra tillsynes enkla markeringsmisstag och slarvar med puck
Tycker man kan dra copy paste på Alsing, Laleggia, Louto och Borgy, alla har gått från att vara drivande och ledande spelare till att vara fullkomligt usla sista 6-7 matcherna.
Frågan är om det är Alsings fel. Spelarna verkar som lag ha väldigt svårt att spela sig ur pressen på ett kontrollerat sätt. För varje pass hamnar de i ett sämre, istället för ett bättre, läge. Back-back fungerar inte. Back-center (in i banan) fungerar sällan. Ytter forward finns inte på rätt plats vid sargerna för att vinna det backarna lägger upp. Osv.
Bort med C:et inför ett kval… mest anonyma och plastiga kaptenen i HV71:s historia.
Tror inte problemet ligger på våran kapten. Tycker Alsing gör ett gediget jobb varje match. Haft det tungt nu ett tag som hela laget, men tycker att man silar mygg och sväljer kameler när man påstår att Alsing är problemet.
Det tycker jag man kan se, men vad är hönan och ägget här? HV som lag har ju gått ner markant, den enda som inte påverkats är Ang.
Men Alsing är nog inte så stark att han själv kan ta taktpinnen. Så då sjunker han med skeppet.
Och vem skulle du vilja se i stället?
Jag har inte den insynen i gruppen att jag kan utse en kapten, men jag föredrar kaptener som har anknytning till klubben, staden eller liknande. För mig betyder C:et något – kaptenen bör representera något. En ledare som alla, från supportrar till sponsorer, förstår sig på. Absolut, Olle kanske är historiens bästa kapten i HV? Vad vet jag… men mitt uttalande baseras på en känsla av avsaknad av engagemang för HV:s framtida vision om 3–5 år. Vill inte att någon ska vara ledare för att vi ”betalar mest”, men som sagt, mina åsikter är rent spekulativa; det finns varken sanning eller insyn i dem.
Förstår din tanke.
Vi får helt enkelt utgå från att de anser att han är bäst lämpad.
Det enda jag vet är att vi ligger tvärsist i ligan och laget verkar inte fungera. I detta lag är Olle vår kapten.
Inte Olles fel att han blev utvald till Kapten, finns ingen stomme eller hjärta i laget så man fick ta ett nyförvärv o sätta C på bröstet för han verkar vara en skön o trygg person.
Grundproblemet för hv är att det saknas tydliga ledare och tjurskallar som HATAR att förlora, tänker på Liv, Gustafsson, Petrasek, Davidsson, Ledin och Jämtin, listan kan göras längre.
Detta var spelare som hellre åt hästskit än att förlora. Våra toppspelare idag känns likgiltiga, viker ner sig när dem behövs som mest.
Olle Alsing är en bra back, men inte den ledaren som man önskar.
Men frågan är vem ska vara kapten i detta lag??
Men det är ledningens fel som stirrat sig blinda på den underliggande statiskiken istället för att ta in spelare med passion och hjärta.
Ja du, det är ju en bra fråga. Kommer inte på nån dessvärre.
Man skulle haft en Linus Johansson-karaktär.
Att det saknas människor av den kalibern är vi nog alla överens om.
Jag tror att man får koka ner det. Vi har ett otroligt skevt sätt att kontraktera spelare samt att vi inte har någon utstakad väg för hur vi vill spela hockey och vad som egentligen är målsättningen.
Att slänga sig med att vi blir farliga i slutspel säger mig absolut ingenting. Mer än att det är fruktansvärt nonchalant och provocerande ställt till det faktum vart man befinner sig.
Men är ju inte i närheten att kunna hantera en SHL vardag. Att ett stabilt lag med högre lägstanivå.
Höga toppar och djupa dalar är det vi får varken mer eller mindre. Tyvärr så blir man blind av dem höga topparna.
Min poäng är. Jag tror det är oerhört svårt att hitta en ledare som under storhetstiden när man inte sätter grunden är och väljer en väg.
Återigen man kan tycka vad man vill om Roger och Joels bromance men jag hade velat ha den ledaren i HV.
Det finns mer anonyma kaptener än han.
Poängrekord för egen del. Jag skulle säga att baserat på detta så har han både överträffat förväntningarna framåt och således då gått mot strömmen och blivit bättre i HV än tidigare.
Detta är troligen för att han har fått en mer framträdande roll (vilket han är inne på i senaste intervjun angående dalande poängproduktion - Laleggia “stjäl” dem nu) men han har ju faktiskt kommit hit för en större roll, och axlat den.
Bra så. Tycker Olle gör ett gott jobb av det man kan se. Gör sällan en dålig match, även om han kanske gjorde mer individuella prestationer i början än nu.
Yes. Alsing har en hög lägstanivå. En av de bättre i årets lag.
Sen är det ju inte första exemplet på spelare som kommer hit för en större roll, levererar poäng de aldrig tidigare gjort, samtidigt som laget går skit.
Lex Martinsson.