Dålig jämförelse.
Martinsson fick sina poäng, men var inte i närheten av samma back som Alsing är.
Dålig jämförelse.
Martinsson fick sina poäng, men var inte i närheten av samma back som Alsing är.
Eller så har han en hög lägstanivå!?
Menade det
Du pratar om spelare som gått mot strömmen. Tänkte på poängproduktionen. Fröberg också en sån. Vi har rätt många exempel på spelare som gått från mindre roller till större när de kommit till HV. Spelarna har vunnit något på det. HV not so much.
Jag pratar om spelare som defacto blivit bättre i HV än innan. Jag kan inte bedöma Olles totala insats i Leksand, eftersom jag naturligtvis inte sett 40 leksandsmatcher, så jag nyttjar poängproduktionen för att härleda slutsatsen att vi har att göra med en spelare som kommit till HV, för en större roll (totalt) och axlat den. Något som går emot den “forumsanning” som råder att ingen kommer till HV och blir bättre.
Ja, och det är en forumsanning jag inte köper in på. Fröberg och Martinsson är som sagt två andra exempel på spelare som “axlat” den större rollen om vi bara ser till poängproduktion. Marcus Ljung, Johannes Kinnvall och Linus Sandin några andra exempel
Och det är väl lite min poäng. Spelare som kommit hit och blivit “bättre” har inte gjort laget bättre. Förhoppningsvis är inte Alsing en sån spelare. Men med tanke på hur det sett ut förr, med tanke på att HV ligger sist, så är det inte omöjligt.
Samtidigt är det ju inte Alsings fel. Laget har för många svagheter för att han ensam ska bära laget till play-in liksom. Då hade vi behövt typ Cale Makar eller Quinn Hughes isåfall.
Ja, nej. Det är ingen enskilds spelares fel att vi ligger där vi ligger. Vill bara belysa att Alsing inte är den första spelare att “höja” sin egen nivå i ett svagt HV.
Håller inte med dig här heller.
Liknelsen haltar betänkligt. Jag vidhåller att Olles insats är sådan att laget är avsevärt bättre med honom i uppställningen än utan, något man inte kan säga om de andra exempel du tar fram. De var av “tikka-typ”, dvs spelare som upptar en plats som många andra skulle kunna fylla bättre. Alibi-spelare. Detta är inte Olle. imho.
Det är ju sant förstås.
Eftersom det blev lite OT i AP tråden så skriver jag här. Tror dock jag skrivit något liknande annorstädes tidigare i veckan.
Det kändes märkligt för mig att C gavs till en spelare som inte hade fler matcher eller anknytning till klubben.
Men lika konstigt eller rent ut sagt fel som det kändes då, lika hoppfullt känns det nu.
Alsing är inte (så vitt jag kan förstå) djupt rotad någon annanstans.
Han har barn i en ålder där de börjar få riktiga kompisar.
Han skulle mycket väl kunna stå för kontinuitet 4-5 år framåt. (Nej skriv inget sånt kontrakt)
Jag tror faktiskt att det kan bli ganska bra. Även om C blir ett A om tex Pilut kommer hem nu.
Framförallt saknades ju andra alternativ. Jag tycker ändå Olle tagit rollen väl. Han verkar va klok i intervjuer och är en proffsig idrottsman.
Ser ingen anledning att ge Cet till någon annan i nuläget.
Gillar det jag hör när jag lyssnar på Alsing. Svårt att tänka mig en tuffare prövning ett första kaptensår än det Olle tagit sig an det här året. Given kapten i min bok även nästa år, jag hoppas han assisteras av Pilut och Luoto
Heheh. Piluoto.
(Ja, det är fredag. Stäm mig)
Japp, och dessutom helt OT i Alsings tråd, men vi andas i fyrkant och förbiser detta (grova) övertramp för denna gång
Jag brukar inte kolla så mycket på Tre Kronors träningsmatcher. Men nu blir det intressant att se hur det går för Olle Alsing, tänk om han gör succe.
Dehär var riktigt jävla bra!
wow, grattis till oss. Kung alsing