Tråden om #38 Olle Alsing (C)

Håller honom högre. Han är så allround, fin på skridskorna och duktig med puck. Caito är loj stundtals och Lindholm har tappat i glöd.

3 gillningar

Håller honom högre än Caito i varje fall. Olle är bättre defensivt och gjorde mer poäng än Caito (grundserie + slutspel) fastän han knappt fick lira PP (annars hade han sannolikt gjort ganska mycket mer poäng än Caito)

Äntligen en meriterad back som inte är en chansning. Viktigt att värva backar som har fart under rören. Det är sjukt viktigt i dagens SHL.
Det är därför Tedenby inte kommer någonstans längre.

Råder delade meningar angående olle alsing på twitter. (X) . En del säger han är katastrof defensivt, en del kommer sakna honom i Leksand andra är glada att bli av med honom.

Är dst en sån toppvärvning som vi vill ha det till? Eller nöjer vi oss bara för att vi är ett bottenlag?

Titta på vad som skrivits om Nick Shore här, som
frånsett sex kassa kvalmatcher varit en ledande spelare i två säsonger.
Med det sagt, vi supportrar tenderar inte alltid att vara så jäkla objektiva speciellt inte när spelare lämnar :smile:

Alsing är en bra värvning, ingen stjärna men en topp 3 back i alla SHL lag, det är gott nog. :+1:

8 gillningar

NEJ!!! Vi ska ha Lallegia.

Tack för din värdefulla input…

3 gillningar

Varsågod !

Nä men jag tycker vi kan ha kvar Nardella lika gärna istället för Alsing som är bättre poängmässigt. Sen hoppas jag såklart Nubben får tag k Lallegia, vi behöver backar som kan skjuta.

Varför. Alsing bidrar med mindre poäng vilket leder till att man förlorar fler matcher.

Risken är väl att han är värvad som 1:a back med lön därefter, ytterligare bevis på att vi värvar spelare för roller de inte haft förut, samtidigt har han rutin från shl och kan mkt väl ta kliv ytterligare.
Antar att AB godkänt.
Jag är försiktig positiv och i ett mer harmoniskt lag hade jag tagit Allsing alla dagar men nu vetifan. I dagens trupp och egentligen i vilken trupp som helst ser jag han som som 3e 4e back från start med uppsida. Får vi behålla kaski och Nardella så visst. Beror på vad som kommer mer men blir väl högst en back till, Nyberg?

1 gillning

Så målen man släpper in bakåt har ingen betydelse?

1 gillning

Inte för vara sån med du har ju verkligen inte koll på Alsing alls. Sitter kollar EP och tror där efter.

4 gillningar

Nardella gjorde sju poäng mer än Alsing, men Alsing hade 11 bättre i plus/minus. Så ska man göra såna jämförelser så ligger Alsing på +4 jämfört med Nardella :wink:

10 gillningar

Hur kan din gissning vara “bevis” för något…?

6 gillningar

Kan ju tilläggas att Nardella har fått mycket mer tid i pp än Alsing.

Allting handlar ju om hur han är tänkt att användas och på hur man ser på honom samt givetvis kostnaden.

Grunden är ju bra. Svensk back som borde vara på väg in i karriärens tre, fyra bästa säsonger.

För mig är detta en värvning som påminner om Isac. Risk att tänkt roll är för stor och lön därefter.

Är han tänkt som topptvå back och i första backpar så givetvis mycket tveksamt. Lön över 200K känns för mycket.

Är han tänkt som en toppfyra back i ett andra backpar så helt OK värvning. Lön under 200K känns helt OK.

Sen är man alltid orolig att vi återigen betalat för mycket. Känns som om många spelare har sin sportsliga peak i andra SHL lag men sin ekonomiska peak i HV71.

Så att hylla eller såga denna värvning är svårt i dagsläget. Får se när pusslet är lagt och backsidan är klar, känslan är väl att Nardella inte blir kvar.

Jag hoppas och tror på att han är tänkt med Nyberg i ett andra backpar, vore väl OK ändå spelmässigt och förhoppningsvis med lön därefter.

1 gillning

Jag tror han kommer vara första back alla dagar och hans lön misstänker jag ligga närmre 300k än 200k. Måste med se vart HV är, HV är ett bottenlag och ur den synpunkt är detta GRYMT bra nyförvärv.

6 gillningar

Ryktet på stan säger att han kommer tjäna betydligt mer i HV71 en han gjort i Leksand.
Lön som snarare överensstämmer med topp 2 och inte topp 3-5 lön som han haft i Leksand.
Här får gärna någon som är mera insatt hojta till om min källa är fel ute.