Känns svårt att klandra någon för något när AB styrt. Vad som var en bristfällig kapten senast kan bero på flera saker än Olles kapacitet och/eller personlighet.
Nä absolut, håller med dig. Samtidigt så gjorde han bra ifrån sig på isen förra året, så jag förstår att man valde att fortsätta med han som kapten detta året. Den relevanta frågan är väl istället vem hade vart ett bättre alternativ? Borgman absolut, men där stannar det. Vill dock se en annan kapten iår, men gärna Olle med ett A på bröstet!
C, Borgman
A, Fransson
A, Alsing
Verkar som Alsing blir kapten nästa säsong med om man kollar hvs grattis inlägg på instagram
Som så mycket annat inom hockey så tänker jag att det är sanningen tills det helt plötsligt inte är det längre. Övertygad om att ny HC kommer få möjlighet att röra om där om han vill
Oavsett, Grattis Olle!
Nu börjar vi om. Glöm förra säsongen.
Jag gillar Olle. Hoppas han får en bra säsong.
Grattis
Jag hoppas han får en bra säsong. Utan C på bröstet.
Minns att det ofta nämndes att Olle ’tvingades’ spela på fel sida förra säsongen och att det delvis var en anledning till hans svaga insatser. Ni som har mer koll än mig, vad krävs för att han ska få spela på sin naturliga sida?
en vettig coach? ![]()
Att någon av Borgman, Hatakka, Fransson eller Malte (om han nu stannar) byter backsida. Vi har för många vb och för få hb helt enkelt. Som ansvarsfull lagkapten accepterar Alsing att byta till sin sämre sida.
Borde inte typ Hatakka spela på höger sida istället? Jag tror hans defensiva spelartyp kan passa bättre på den sidan än vad en tvåvägsback som Alsing.
Om du spelar på backhandsidan får du svårare att hämta puck utmed sargen och att göra enkla uppspel.
Generellt gagnas offensivt skickliga backar av att spela på “fel” sida som Dahlin eller Laleggia. Mer skottlägen, enklare direktskott och man kan använda sin skridskoåkning och klubbteknik för att bryta in i banan. Fransson är en bra kandidat att vara felvänd.
Alsing och Hatakka som inte har samma skridskoåkning eller skicklighet med klubban blir väldigt begränsade när de ska spela på sin backhandsida och förlorar tid i egen zon.
Eventuellt kan det finnas en vinst att stå fel i boxplay om man vill försöka ligga blad mot blad med klubban men tror att det är viktigare för forwards än backarna.
Att spela mycket med en hand kan kompensera men vid puckdueller är det uteslutet. Fungerar främst för att använda sin “vingbredd” till att plocka upp lösa puckar.
I innebandy är det lättare att spela på fel sida eftersom du inte behöver samma tryck i klubban vid duelspell. Problemen som uppstår i hockey syns inte så tydligt annat än att du blir “sämre” i närkamper, uppspel och kan behöva fler rörelser för att hantera pucken.
Enklaste scenariot är att tänka på hur det blir att plocka upp en puck utmed sargen på forehand respektive backhandsidan samtidigt som en tjackad och snorig Viktor Lodin kommer stormande mot dig.
Så Alsing-Frallan(ett smeknamn på Fransson jag precis kom på) kan vara ett bra backpar, om man summerar?
De har ju spelat ihop tidigare så dom är inte helt främmande för varandra…
Komiskt, du kallar honom Frallan och VGB kallade honom för Frasse. De är mycket smeknamn nu ![]()
Haha, jag är väldigt förtjust i franska bulldoggar och de brukar kallas frallor, så det passade bra med Fransson.
Om Hugo ser det här så menar jag det som en komplimang… seriöst
Vafan. OT! Detta är tråden om Alsing inte Fransson.. ![]()
tror tyvärr inte de va något du kom på nu ![]()
Helt seriöst, jag har aldrig sett det klippet. Glad att se att jag inte var först dock ![]()
men ja…Alsing ja
han bör spela på vänster sida nästa säsong…
Frallan har det skirivits flitigt under månader på olika ställen, men man kan inte se allt.