Tråden om #38 Olle Alsing (C)

Missade en smiley där, ”borde få besluta” var med glimten i ögat så att säga, men ändå lite allvar :slight_smile:

En god idé absolut. Hade varit intressant att få upp EN fans favorit i taket i HG. Men det är väl orealistiskt. Ingen klubb arbetar så.

Nja, inte så, men en lista över fans-lirare …
Kan ju ordna en här om inte annat. Och uppdatera årsvis.

Alsing trummar på , ser ut att vara i bra form.

4 gillningar

Nästan så man borde kolla matcherna mot Finland nu!

1 gillning

När spelas dom?

Idag och i morgon, och sen två matcher nästa vecka. Ska möta Finland fyra gånger inför VM.

1 gillning

Alsing är bätte allround, spelade ej PP i leksand. Nardella kan enbart producera poäng men inget annat. Se helheten, stirra dig inte blind på poängen

Aning konstig åsikt. Hur går det där till egentligen? Poängen kommer av slump?
Han har ett spelsinne och en passningsförmåga som syns både i speluppbyggnad samt i offensiv zon. Där han brister är ju i de rent defensiva bitarna där han inte ser ut att vara lika motiverad, dock har han relativt mycket blocked shots, så något gör han ju defensivt också. Lika många som Olle hade förra säsongen faktiskt.

Så att Olle är en uppdatering på den defensiva sidan är väl inget vi behöver diskutera, men huruvida han kommer kunna ersätta Nardellas värde för laget, det får framtiden utvisa. Sett till Olles historik så ser det ut att bli svårt.

4 gillningar

Defensivt ja. Offensivt kanske, vi får se om nardella inte blir kvar :slight_smile:

1 gillning

Någon som har kollat på Sverige-Finland och kikat på Alsing?

Vann ju med 4-0 så han och de andra gjorde de nog bra :joy: tänkte scouta honom lite men missade med tyvärr.

Någon som sett nått av honom i matcherna som varit med trekronor

https://www.facebook.com/share/v/PSjGpK3RT6rb2VaX/

Detta klipp visar en rejäl bom iaf :joy::see_no_evil:

Välkommen Olle!

8 gillningar

Fan, har dom inga läktarplatser till gymmet?
Affärside? :thinking:

1 gillning

Hoppas han tar bättre beslut på isen än när det gäller sina tatueringar… :wink:

1 gillning

Fan mormor, är det du?

7 gillningar

Hahaha. Har svårt för hopkok men å andra sidan är det inte mina armar. Sorry, menade inget illa.

Haha gillar hans old school gaddar.

1 gillning