Tråden om #38 Olle Alsing (C)

Vet jag, men de skrevs löpmeter om de när han slog igenom. Men numera lika svårt att hitta. De är ju som Johan Davidsson skulle va farsa åt Oscar Davidsson pga namnet…

Men de verka som faktafel på Alsing´s släktskap, men hur som. Han har provat på utlandet lite och är kanske likväl trött på de och vill fortsätta minst 2år till hos oss :slight_smile:

Nej, det gjorde det inte. Hans pappa heter inte Adam.

4 gillningar

Oavsett är de glädjande när kaptenen visar sån glädje för mål samt nya spelare tar sig till klubben på de sätt som Olle verka gjort, måste säga att han imponerat på mig ännu denna säsong och får gärna fortsätta med inslagna trenden :slight_smile:

Så Olles far är alltså inte “tragiskt bortgången” utan det var du som att hade fått för dig att Olles far var Adam Alsing radioprofilen? Bara för att förtydliga, för nu blev allt väldigt konstigt.

2 gillningar

Vad är det här för sjuk skit du hittar på? Adam Alsing var inte Olles pappa.

1 gillning

De skrevs om de som sagt, men Olle känns väldigt familjeär och då verka inte utlandet locka jätte mycket oavsett…

Det är klart att det inte gjorde, det stämmer ju inte.

2 gillningar

Vad är det för trams som skrivs?
Olle är född och uppväxt i Uppsala.
Fått sin fostran i Almtuna.
Adam Alsing och Olle Alsing har ingenting med varandra att göra.

1 gillning

Däremot gick Olles morfar bort för inte så längesen, en person som betytt mycket för honom. Går höra om i HV-podden och även läsa här: Olle Alsings fina hyllning till sin morfar Lasse Svensson

Utdrag

” Olle Alsings fina hyllning

När man tar en kik på Olle Alsing reagerar man snabbt på hans många tatueringar. Han säger till tidningen att han gjorde sin första redan som 18-åring, sedan har det blivit en hel del till under de senaste tio åren. Många av hans motiv har inspirerats av hans familj. Hans mormor, morfar, farmor och farfar finns allt med honom på något sätt i hans tatueringar.

Han har bland annat en hyllning till hans morfar Lasse Svensson. Hela hockey-Sverige tycker det är rörande och fint att SHL-proffset valt att tatuera in någonting som får honom att påminnas om hans morfar. Det är en ihopskrynklad sedel som finns på hans högra arm, vid handleden nästan.

– Det är en 20-lapp som är ihopskrynklad. Jag fick alltid 20 kronor av min morfar efter varje hockeymatch när jag var liten. Han ville inte visa alla andra att jag fick pengar, så han skrynklade ihop sedeln och så fick jag den gömd i handen efter matchen. ”Bra match, Olle”, sa han. Den tatueringen är för honom, han gick bort nyligen, säger Alsing.”

Rekommenderar podden för er som missat, HV:s egen alltså

2 gillningar

Dom artiklarna borde inte vara så svåra att hitta? Bara ett par år sedan.

Jag tror denna missuppfattning var uppe för diskussion i någon av trådarna här på forumet, alternativt på twitter eller något. Det har definitivt florerat i supporterkretsar. Det blev nedskjutet då oxå.

Släpp detta.

Min profil har haft annan skribent senaste tiden så någon annan haft kul här på forumet helt enkelt, finns speciellt inlägg från mig om detta och skrivit med mod om detta privat också.

Enkelt sagt, Olle är en helt fantastisk spelare ännu denna säsong som jag verkligen gläds med att vi har i vårat lag och på så långt kontrakt som 3år. Kan de verkligen va Nubben som värvat honom är min stora fråga?

4 gillningar

Var det inte Blommans värvning?

1 gillning

Vad skrev den andre skribenten då, så vi vet vad som varit osant?

Det ringer någon klocka om att jag läst eller hört att det var Blomman som kontaktade honom och att han fick förklarat för sig om Hvs planer för honom

4 gillningar

Precis så

Är väl rätt uppenbart med basic hockeykunskap att Alsings inte är far och son? Olles i sin tur har ju lite hockeybakgrund tex. Inte de mest allvarliga men likväl galna faktafel och ev lite otrevlig ton för min smak.

Jo nog Blomman som löste mycket med Olle, menade mest att Nubben va fortsatt sportchef väl när han presenterades?

1 gillning

Får lite strålman vibbar av Alsing. Både lite utseende men framförallt i sitt lugn.

Nä. Alsing är ju en stjärna. Det var inte Strålman.

1 gillning

Riktigt dålig idag