Tråden om #39 Filip Larsson

Välkommen Filip!
hv71.se/article/u8kdakpjv-3 … r-for-hv71

jag är numera nyfiken på denna relativa yngling.

Alla har inte en spikrak karriär. Kan vi hitta en person som kan utvecklas i lugn och ro, medans vi är i HA, till en förmodligen billig penning så är jag nöjd.

Talanger som aldrig blev något finns det gott om, oftast slutar de när motgångarna börjar bli för stora och framgången inte kan “cashas” in likt det man blivit “lovad” när andra lyfter upp en till skyarna och klistrar på stämpeln “talang”.

Att denna 22-åring fortfarande verkar gå för det och kämpar på i en mer undanskymd roll, måste ändå ses som en bra egenskap.

Jag väljer att se glaset som half-fullt och välkomnar Filip in i värmen.

Givet att Gunnar kan stå 80% av matcherna så känns denna värvningen bra. Larsson kan garanterat göra ett ok jobb i 10 matcher. Men skulle Gunnar gå sönder så måste man ut på marknaden. Jag skulle även vilja se att man tar in en extra keeper till slutet av transferfönstret, avancemanget kan hänga på att Gunnar är där.

hockeysverige.se/2021/06/27/fil … -red-wings

Filip har just nu bäst GAA (1.83) i hela HA. (Gunnar 7a, 2.23)

Han ligger även fyra totalt i SVS% (92.62) (Gunnar 14e, 90.59)

Borde vara enkelt att utse första spadhållare.

Har egentligen inga problem att du lånas ut till andra lag.
Förhoppningsvis känner du att HV är möjligheternas klubb där detta är ganska odramatiskt.
Förhoppningsvis blir du taggad av utmaningen och stärker viljan att spela upp HV i en högre serie.
Förhoppningsvis får du med erfarenhet och visdom som vi kommer att ha nytta av.

Men kom igen…
FBK? Hur fan tänkte du där? :imp:

Larsson har ingen skam i detta. Han har inget HV hjärta och han får chansen att visa upp sig på SHL nivå. Larsson har bara att vinna i detta och det är rent krasst hans arbetsgivare som lånar ut han under en period. Han kanske blev jättesugen på det eller kände sådär för det men det är likförbannat HV som sagt ja.

Å där fick man syn på Filip i en äcklig FBK dräkt………jo men detta känns ju kaaanoon

Undrar vilka förutsättningar det var som ändrades för att Larsson redan är tillbaka från utlåningen? För Hult sa ju att det redan var bestämt att Gunnar skulle stå på måndag och Larsson skulle vara tillbaka på tisdag.

Måste vara nått kopplat till Gunnar. Kan vara att han fått nån sträckning eller vad som i enklare skada som gör att man inte vill riskera nått imorgon.

Men vi kan bara spekulera. Om Gunnar står mot Almtuna så förstår jag inte heller vilka förutsättningar som ändrats.

Kan vara sponsorer som satt ned foten

Färjestad skulle ju spela tre matcher, torsdag, lördag och tisdag. Då man inte ville lägga för stor börda på sin unge målvakt, lånade man in Filip för att stå lördagsmatchen. Nu blev den matchen uppskjuten, så då kör man väl på sin junis på tisdag också och Filip behövs inte. Kanske är Furch också disponibel.

Tror inte sponsorer lägger sig i och Gunnarsson tränade för fullt idag så ingen skada där vad jag kunde se.

Tack för ett förtydligande.

vaxjolakers.se/article/bgeu … ip-larsson

Bara jag som fortfarande känner mig orolig?
Ja jag vet att han bara släppte in en puck men sett till hur han agerade är det ett mirakel att det inte blir fler.
Ett antal returer rakt ut samt väldigt många skott från blå som man ser att han inte har koll på öht, som tur var är det dock bara ett fåtal av dessa som når mål.
Bara att hoppas att jag är helt fel på det.

Spelar han som i onsdags är jag nöjd. Han fick returerna åt rätt håll, till skillnad mot i måndags.

Jag tror laget växte av hans insats. Han fick hjälmen vilket är ett tecken på det. De är nu tryggare med honom än efter måndagen. En otroligt viktig detalj.

Björklöven kunde haft ledningen med 3-0 efter tio minuter i match 3. De träffade innersidan av stolpen, kryssribban och hade puckar på mållinjen. Med det sagt så gjorde Filip en fantastisk insats. Framför allt så han styrde ut returerna till sarghörnorna.