Tråden om #40 Erik Ersberg

det snackas om 8-10 matchers avstängning för glovegate. De som snackar ärJohan Garpenlöv mfl i sunkbladets studio.
Kan nog bli ett par matcher, dock tror jag mer på fem än tio. Kan nämnas at jag inte har någon som helst kompetens att basera mitt uttalande på. Enbart en gissning.

Blir det mer än vad Johan Forsberg fick när han medvetet försökte skada Fernholm med en armbåge så är det riktigt, riktigt pinsamt. Att slänga sin handske lite lätt på domaren i ren frustration efter en oklar situation lär nog enligt DN vara värre än en tackling som kan avsluta någons karriär.

Då skäms jag faktiskt över paragrafryttarna, om det skulle bli så illa.

Kan nog bli rätt rejält tilltaget…eller inte, det är ju lite grejen med DN, man har inte en aning vad det blir. Beech blev väl avstängd för att han kolliderade med domaren när han lirade i HV…

Ja det kommer nog bli ganska hårt. De måste ge hårda domar i sådana här tillfällen för att bevara auktoriteten hos domarna.

Tycker AB försöker förstora upp detta också men som någon var inne på så vore det ju fan ett hån om det blir större avstängning för detta än för Forsberg! Sen ska man inte kasta saker på domaren men det räcker väl med en eller två matcher i så fall, jag som hv supporter tycker ju inte att det ska vara någon alls :mrgreen:

Helt klart ska Ersberg inte bete sig så men samtidigt måste lotterinämnden ha överseende och förstå Ersberg till viss del men avstängning ja, men inte överdrivet som vissa vill ha det till 7-10 matcher är larvigt!
Visst han kastar en handske men är ju inte så att han vräker den på han direkt utan domarn kommer åkande och träffar han! Stackars Sören! :smiley:
Men tycker även lotterinämnden ska granska domarna och deras beteende och kunna stänga av dom om de gjort bort sig som händer på tok för ofta.

Saxat från Mr Madhawk: “3+2 matcher för Ersberg. Bötern är på totalt 30.000 kronor.”
bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 … m-matcher/

Ganska väntat straff

Ganska balanserat straff. Ska nog vara glad att det inte blev mer.

Jag hade faktiskt väntat mej nån match till, men det var ju skönt att det inte blev det. Det betyder också att han tjänar någonstans mellan 110 001 - 130 000 kr i månaden.

Ganska väntat straff och “attacker” mot domaren kommer alltid tas hårt, känns dock fel när huvudtacklingar som har följder av månaders frånvaro straffas lika hårt eller mildare än detta… Ersberg får ta en hård träningsvecka och sen vill jag se han mer i kassen för jag tycker han utstrålar ett enormt självförtroende till hela laget när han står.

Bötesbeloppet indikerar en lön på 110-130 000/mån, lägre än vad jag trodde faktiskt. Bra skrivet kontrakt!

Får jag poäng i matchtråden för att jag gissade rätt?

Japp, symboliska 5 poäng!

Hans avstäning har visat sig bli hård för hv…Vi har inte tagit en p med Wesslan i målet som stått för en del skumma saker.

Talas en del om Erik Ersberg på sociala medier efter katastrofmatchen emot Luleå och nu senast hans påstående “ryggskada”. Visst, han fick inte mycket hjälp av backarna men visst skulle han haft både en och två puckar. Jag är beredd att hålla med majoriteten på sociala medier, Ersberg håller inte längre SHL klass och borde ersättas omgående. Just nu är det inget snack om saken vem som är förstemålvakt, Pettersson/Wentzel är given där. Men han behöver jämlikt motstånd att kampera ihop med för att lyfta sig ytterligare. Satsa på att värva en stabil målvakt. Sen tycker jag man kan ifrågasätta William Rahm? Är han vad HV71 behöver? Finns det verkligen inget bättre att satsa på?

Roligt att Erik fick visa att han fortfarande kan efter alla skador. Vi har ett mycket starkt målvaktspar och det känns mycket tryggare än förra året då Wesslau var så ojämn. =)