Tråden om #40 Erik Ersberg

Så, nu var han klar. Dags att diskutera :slight_smile:

Underbart! Härligt! Love it! Enligt mig ett lyft på målvakt-sidan i alla fall.

Nu undrar jag dock om Vesslan kommer stanna i Hv71? Jag tror inte det.

Välkommen Erik :slight_smile:

hv71.se/artikel/50972/

Gillar denna värvning!

Tror detta kan bli riktigt bra! Wesslau får en utmaning om förstaplatsen som målvakt. Tror detta kan göra så att Wesslau blir bättre då han inte behöver spela lika många matcher.

Ersberg kommer in med rutin och kan komma att storspela när det verkligen gäller!

Och om det stämmer att Granqvist kommer in, jaa då kommer vi ha ett av seriens bästa målvaktspar! :smiley:

Bästa HV-nyheten på år och dar!

Välkommen hem, Erik!

Jag hoppas verkligen Wesslau stannar. Men om han nu inte skulle göra det menar jag ändå att målvaktssidan kommer få sig ett lyft.

Det är andramålvaktsposten som dragit ner de senaste åren. Jag menar. Wesslau har ju mer eller mindre ensam fått bära ansvaret de senaste två säsongerna. Med Ersberg i laget, samt en riktig andremålvakt (om nu Wesslau lämnar) har vi en betydligt bättre målvaktssida än förra året!

Välkommen hem! Jag är väldigt glad över detta. Erik är en klassmålvakt!

youtube.com/watch?v=LKQozEUuE4Y

Erik nämner lite skrattfullt i klippet att dem ska gå igenom kroppen för att se om den håller.

Gör man alltid en snabbkoll innan man sajnar och sedan en grundlig undersökning efter att man sajnat? Eller hur fungerar det?

Kontraktet är nog skrivet med förutsättning att han klarar läkarundersökningen, skulle han inte göra det river man nog kontraktet.

Roliga nyheter, grymt skoj att få tillbaka Erik.

Bara hoppas det funkar med två så rutinerade målisar, att de tar de på rätt sätt å är beredda att spela lite färre matcher.
Sätter dock en liten slant på att detta får GW att surna till lite å att han e väck innan jul.

Välkommen tillbaka Erik, hoppas kroppen håller å att du kommer upp i KHL klass igen!

Välkommen tillbaka Erik!
Är otroligt glad över att han är tillbax hos oss igen, en klass målvakt helt enkelt och med ett HV-hjärta nånstans inombords.

Välkommen “hem”! :smiley:
youtube.com/watch?v=HzysbzaPvLY

Fan vilken bra nyhet! Hoppas han är lika bra som när han lämnade!

Bara en sån sak som att Erik är på samma bild som Lance Ward i hvtv-inslaget gör att man får rysningar!

För mig var detta lite av en blixt från klar himmel. Visst, det har surrats i några dagar om detta men under säsongens slutskede när vi diskuterade hv och målvaktssidan så var detta aldrig (?) på tapeten. Således blir man extra glad att någon i organisationen dragit upp detta ess ur rockärmen.

Nu hoppas jag Wesslan tar detta på rätt sätt och att det blir en jävla bra måliskultur under de kommande åren.

VÄLKOMMEN TILLBAKA ERIK!!!

Välkommen hem Erik!

Då har daveart släppt första krukan och tack gode gud så är det inte någon dyngful sponsorkruka utan en HV71 mask den här gången!

Störde mig så in i h-vete på det förra året, hoppas Wesslaus blir lika bra som ersbergs :slight_smile:

Intervju med Erik Ersberg:
jnytt.se/ersberg-jag-ar-till … re-malvakt

Ersberg inte med igår, var han sjuk eller vad har hänt?

Tydligen nån mindre skada (day-to-day), troligtvis var det bara en försiktighetsåtgärd igår helt enkelt.

NU har Ersberg varit borta länge men inte ett ljud,vad fan är det med honom??? Så här kan det inte fortsätta vi behöver två bra målvakter!

Ja man börjar ju undra på allvar nu en liten skada talades det om kan nog inte varit såå liten.