Tråden om #40 Oskar Stål Lyrenäs

Jag chansar på nummer 40.

Välkommen till världens, universums bästa fans (och förening)!!!1

4 gillningar

Nån skit är det som hänt då Abbott låter meddela att de inte skildes som “vänner”. Har vi lyckats plocka in en ny Mika Hanula? Ska gräva lite då det är uppenbart att nått hänt då han så sent som för ett par veckor sen valde att förlänga med Rögle.

Som jag skrev i den andra tråden: vi postar inte “dirt” på spelare publikt. Vi kan alla ta det per PM men vi skriver inget publikt.

Sen får vi hoppas att vad det nu än är, så är det något som kan läggas bakom, och inte påverka framåt. Nytt blad jada jada.

1 gillning

Låter bra. Ja, vi hoppas på det bästa! Nytt blad, absolut

Det ska också bli fantastiskt kul att spela inför ett fullsatt Husqvarna Garden som HV-spelare

Han glömmer att nämna att han också spelar inför en rykande matchtråd, varje match.

9 gillningar

Var och kikade på några matcher här i Umeå när Lyrenäs spelade i löven mellan 18-19 och 19-20. Ganska osynlig då så hoppas han steppat upp rejält och inte bara hade flyt en säsong i Rögle, ser då lovande ut iallafall om man kollar resultatet från säsongen i mora också:) Kan nog ha vuxit till sig bra.

1 gillning

Tvåa i Rögles interna poängliga, före spelare som Larsson, Zaar och Sandin. Förvisso några fler spelade matcher än de två sistnämnda, men de hade behövt snitta över en poäng respektive tre poäng per match för att komma ikapp och det snittet hade de inte annars under säsongen.
Spännande värvning, men man blir ju nyfiken på vad som ligger bakom det hastiga uppbrottet från Rögle.

För knappt tre månader sedan stod följande att läsa på Rögles hemsida:
Rögles sportchef Chris Abbott säger så här om att förlänga Oskar Stål Lyrenäs kontrakt.
– Oskar har visat en otrolig utveckling i sitt spel de senaste två säsongerna och är ett jättebra exempel för hur unga spelare anpassar sig till SHL. Vi är såklart jätteglada att kunna förlänga med honom eftersom Oskar snabbt har utvecklats till en forward som kan göra skillnad i SHL, säger Abbott.

3 år känns super på något sätt att kunna knyta en så ung spelare så länge

1 gillning

Säkert med outs…

Överraskande värvning helt klart.
Undrar varför inte Örebro plockade in honom? De känner ju till allt om OSL.

Nu får vi ju in en ny Mika Hannula på många sätt och finns ju vissa risker med detta.

Hockeymässigt mycket bra dock.

I övrigt finns en hel del att vara orolig över men får hoppas att Nubben scoutat riktigt bra gällande allt utanför isen.

Trodde Rögle skulle göra sig av med Rifalk istället men blev OSL som lämnade.

Man tog väl över kontraktet rakt av från Rögle, han hade 3 nya år påskrivet där.

2 gillningar

Populärast i stan!

Signerade nyligen, som skrivits om tidigare, ett nytt treårskontrakt.

Ryktas om att övriga spelare i Rögletruppen krävt att han skulle lämna Rögle och då hade Abbott inget annat val än att sparka ut honom.

Ovanligt att sparka en spelare så kort efter en lång kontraktsförlängning. Rögle är nog glada att HV troligen tagit över kontraktet så ingen ekonomisk skada skedd för Rögle.

Har inget emot värvningen i sig. Men är han inblandad i olagligheter eller var det han gjorde bara moraliskt fel? Tycker det kan vara en lite avgörande faktor. Vill ju inte att liknande sker hos oss…

Moraliskt om man läser Rögles twitter. Nöjer mig med det.

1 gillning

Zzzzzz….

Huruvida Oskars moraliska kompass är klockren låter jag vara osagt men hockeyspelaren Oskar är ett stort tillskott för oss.

Då jag bor i Ängelholm, och har en inbiten Rögle-supporter till sambo, så har jag kikat väldigt mycket Rögle. Oskar har den senaste säsongen varit en av Rögle’s bästa spelare. Han, tillsammans med Ludvig Larsson, har periodvis drivit skånelaget. I ett lag med spelare som ibland kan försvinna, likt Adam Tambellini, Ludvig Larsson och Linus Sandin, så är Oskar ett undantag. Han bidrar alltid med hårt jobb och är alltid ett hot framåt. Vasst skott som med lite flyt hade kunnat gjort både ett och två mål till denna säsongen. Perfekt spelare för en andra kedja med t.ex Tikka eller liknande. Varit och nosat på landslagsspel den gångna säsongen.

7 gillningar

Om det är en Hannula liknande grej så behöver det ju inte vara något som upprepas. Borde ju förhoppningsvis finnas möjlighet att lära av misstagen.

Potent värvning! Opportunistiskt av Nubben och jag hoppas att vi hugger direkt ifall fler lägen uppstår. “Tillfället gör tjuven”

2 gillningar