Mål, assist, speltid per match, där är några av parametrarna i den där spindeln som han naturligtvis ligger lågt på - och spindlar är inga “bevis” för att en spelare är bättre eller sämre än en annan - de beror rätt mycket på vem man spelare med och vilket lag man spelar med etc.
Men visst - det kunde sett bättre ut.
Jag har tyvärr inte tillgång till den där statistiken så jag kan leverera andra “spindlar” eller jömföra statistiken på den nivån
Det var väldigt vilket fokus det vart på OSL nu - och helt klart ser jag att flertalet här inte tycker det var en bra förlängning, men vi får se, det kan hända att ni får rätt.
Sen är det förstås en kostnadsfråga också, var det en billig förlängning eller en dyr.
Levererar han i kvalet igen kanske det ändå var värt det
Vet inte riktigt vad jag tycker. Att OSL vill stanna är glädjande. Sen går det såklart att se det från synvinkeln att han var värvad som en poäng producerande spelare och inte motsvarat förväntningarna.
Men å andra sidan så är en det antagligen en ny giv nu med andra förväntningar och lägre lön. Sålänge motivationen finns och roll och lön motsvarar vad spelaren är kapabel till så är det knappast fel att förlänga med en svensk spelare som vill stanna.
Känns ju bra att någon vill stanna hos oss. Det är väl det positiva jag ser här. Kraftigt sänkt lön så är jag beredd att köpa denna förlängningen. Har svårt att förstå den annars om det är bibehållen lön i 2 år.
Ren gissning ifrån min sida, men vet att OSL har rotat sig i stan med sin familj och bor i villa. Samtidigt är han sannolikt iskall på marknaden. Rimligen har han själv pushat för denna förlängning för att trygga framtiden, vilket måste innebära att han erbjudit förlängning med betydligt lägre lön och att han godtar en roll i en fjärdekedja. Varför skulle annars förlängningen ske nu. HV kan knappast ha haft bråttom att förlänga. Det måste betyda att HV fick en bra deal, innebärande ett prisvärt kontrakt och måhända även en klausul för ev spel i HA. I så fall är förlängningen rimlig.
Diggar OSL, förstår dock inte detta kontraktet.
Men men, alla spelar som skit under Blomman, sparka honom så kanske OSL (och övriga) kan få en nytändning och spela efter en spelidé som inte är totalt rövmög.
Större chans att bli miljonär på triss, men önska kan man ju alltid.
Tänker att OSL får bestämma sig snart. Antingen är han en pålitlig defensiv vinge (Varför?), eller en offensiv vinge. Eller en grovjobbare som sliter för laget, täcker skott med hela kroppen, slänger sig och gör vad som helst för laget, en bra 3-4 kedjespelare. Men Oskar är inget av ovanstående just nu. Han är lite som en skygg mus. Upp på hästen igen Oskar, du har det i dig.
han tränade i 4e femman igår efter signat nytt kontrakt. Tror personligen han är signad för att lira längre när i hierarkin och kan hoppa upp vid skador och med detta då säkert en väsentligt lägre lön. Jag tycker isf det är en bra förlängning. Erfaren shl-spelare som faktiskt kan göra något mål då och då, tänk om vi får en annan coach än blomman med.. då kanske han kan göra något mer mål per säsong
Men vad är det som gör att vi förlänger två år? Gick han med på ett billigt kontrakt? Finns ingen som vill spela i HV längre? Eller är det ren inkompetens?
För när jag ser OSL som hockeyspelare ser jag en otroligt iskall och känslomässigt nollad spelare ute på isen. Som på detta inte levererar några som helst poäng. Eller märkbara stats, inte heller underliggande (Leise).
Han måste vara den kallaste spelaren vi haft på länge. Men vad vet jag om hockey jämfört med alla välbetalda proffs och legender som rattar föreningen.
HV26: där vi belönar stagnation och tror på kontinuitet, ett koncept i världsklass heja heja Anton!
Jag tror/hoppas/förutsätter att det nya kontraktet är för en roll som vinge i 4.e line med lön på max 100k. Om Lyrenäs trivs i klubben och staden så känns det rimligt tycker jag. Lyrenäs har visat upp bra defensiva egenskaper och har bra storlek och skridskoåkning.
Visar det sig att han återigen är tänkt för en större roll så kommer jag däremot gå i taket.
Håller med gällande OSL. Men Brännström är inte tillräckligt bra för att förtjäna ett nytt kontrakt. Skulle hjärtat för laget skilja så mycket jämfört med en spelare som inte är från bygden så hade aldrig tex Växjö lyckats.
Skillnaden har ju mer varit att Växjö inte haft några egna på det sättet som vi haft och trots det lyckats hyggligt. Att ha en kärna med egna spelare är inte att underskatta. Något tyvärr HV varit väldigt duktiga på att göra senaste 10 åren där egna produkter inte prioriterats och därför har man också tappat många viktiga HV-killar. Brännström är garanterat tillräckligt bra. Oförstående till att så mycket kritik riktas mot våra egna i synnerhet när de är en sådan bristvara.
Inser nu att jag är OT. OSL är hur som inte en spelare att luta sig emot när det blåser, men vad jag hört hade han inte heller så många andra alternativ. DET lär Brännström å andra sidan ha.