Tråden om #41 David Ullström

Välkommen hem David Ullström, tronarvingen!

hv71.se/artikel/4r6baiz72-3i … -till-hv71

Kontraktet gäller visserligen bara för resten av säsongen. Men vi håller både tummar och tår för att det blir förlängning i vår.

JAAAAA! ULLA IS BACK IN TOWN!! Fan va bra! :smiley: :smiling_imp: :smiley: Välkommen hem

Så där ja! Gott, blev lite förvånad att det var ett kort kontrakt men det ingår säkert i någon större plan mellan Ulla och HV…

HV är verkligen transfer deadlines stora vinnare- hatten av för Johan x2!

Härligt :smiley:
Välkommn tillbax.
När kan han spela undrar man ju nu ? Vore ju bra om han kunde spela innan slutspelet drar igång.

Hmmm. Märkligt kontrakt. Hade nog förväntat mig minst nästa säsong också, med tanke på osäkerheten kring om han ens kan spela alls denna säsong. Och om han kan det, vad kan man förvänta sig med tanke på hur säsongen sett ut. Måste ju vara nån typ av try out - går det bra så kan det skrivas nytt, men om det inte funkar så behöver man inte bryta något.

Hur som ser jag det som märkligt. HV är inte well fare.

Tycker som ovanstående skribent att detta känns mycket märkligt. Läser man hans eget uttalande så är han inte “riktigt där än” som han säger. Så när kan han spela? Innan slutspelet? Eller ska han helt plötsligt in i laget i slutspelet och hur många matcher tar de då innan han kan bidra? Hur reagerar truppen på de, vem ska han peta när han ska komma in i grejorna i ett slutspel? Tyvärr finns de ju ingen tid att spela in sig i ett slutspel. Känns mycket märkligt och mer än värvning för fansen än för laget.

Undra hur mycket de låg i ryktet om den finska forwarden. Hade varit spännande o se vem de var. Han hade säkert kunnat spela direkt.

Asså jag låter säkert bitter. Men känns inte bra att han kanske ej får några matcher ens innan slutspelet.

Jag är verkligen inte den som okritiskt hoppar jämfota och jublar högt så fort HV landar ett nyförvärv. Och visst kan även jag ha önskat ett kontrakt som sträcker sig längre än säsongen ut.

Men kom igen. Ni måste ju se helhetsbilden när det gäller Ullström.

Hade det varit mr x som värvats med samma skadebild hade jag också reagerat. Men nu är det inte det. Nu ä det David Ullström.

Vill han hem ska HV stå där med öppna armar. Så värdefull är han. Och kan han spela en eller två matcher ser jag det som betydligt mer värdefullt än om mr x gör det.

Symbolvärdet i att ha honom hemma igen är enormt. Prestationsmässigt förväntar jag mig inga mirakel men är han någorlunda hel breddar han laget, och tar en av centerplatserna. Är han helt frisk är han av seriens bästa. Han är med andra ord ett tillskott hur man än vrider på det.

Sportsligt är det helt rätt. En frisk Ullström är en förstärkning för vilket SHL lag som hellst.

Vad gäller det ekonomiska vet vi ingenting om kontraktet. Det kan mycket väl vara så att man har registrerat honom som spelare nu och betalar en mindre ersttning eller ingen alls tills det att han är frisk och börjar spela.

Håller helt med, dock med en brasklapp, för jag tycker det hela skulle fallera om han inte skulle stanna kvar minst nästa säsong. Då skulle det symboliska värdet ändå inte vara så mycket, eftersom symbolvärdet är att han kommer hem för att stanna i alla fall ett litet tag. Men jag tror att det korta kontraktet beror på osäkerheten kring den här säsongen. Därför tror jag att det är ett väldigt billigt kontrakt som han får nu eftersom det inte finns några garantier. Går allt som det ska så skriver man sedan ett nytt kontrakt på typ två år kanske med en mer skälig lön för hans kvalitet.

Vad jag har hört så ser det mer än lovande ut på träningarna och jag tror David Ullström lirar innan slutspelet.

Citerar trådstartarn. Men vi håller både tummar och tår för att det blir förlängning i vår - som blir guld i år :smiley:

Tumme upp på den!

Nu borde det väl snart vara dags med någon läcka kring hur det går för honom på träningarna?

Min spådam säger att ikväll mot SAIK så blir det comeback i HV tröjan för David Ullström :slight_smile:

Allt spel innan slutspelet ser jag som en bonus, men visst fan hoppas man ju att han hinner få några matcher i kroppen innan allvaret börjar.

Jag har också hört rykten gällande att han ska göra comeback ikväll!

Finns det ingen som har lite koll på hur Ullström sett ut på träningarna? Borde ju finnas nån här som har varit och spejat

Han ser bra ut, såklart inte i toppform när det gäller timing osv. Planen är att göra debut nästa vecka om det inte blir några bakslag innan.

Vad jag har hört så är fysen klanderfritt. På isen ser det lovande ut och saknar förstås matchtempo.
Värvningen är som ovan säger - klockren.

Bra jobbat Johan, Johan och fystränaren Johan Sandstedt :slight_smile:

Missade matchen, hur spelade han?

Han spelade typ bara 7 minuter och gjorde inget större intryck varken positivt eller negativt.
Gjorde ett par bra saker i offensiv zon vad jag kunde se.