Tråden om #41 David Ullström

Comebacken i siffror:
Istid: 06:54.
Skott på mål: Två.
Plus/minus: Noll.
Vunna tekningar: Tre av tre.
jp.se/article/langesedan-jag … n-kanslan/
Grattis annars på 29-års dagen Henning :slight_smile:

Hah, tack

Alltså jag tycker så jävla synd om honom. Finns det inget vi fans kan göra för att på nåt stort eller litet sätt ge honom extra kraft och ork till en ny rehab??

Enormt tråkigt med denna skada. Men skriv på kontrakt på 2-3 år så får du ta ett par SM guld då istället!

Lyckad operation för David Ullström

jnytt.se/article/lyckad-oper … -ullstrom/

Är det inga rykten på gång om Ullström och nästa säsong?
Egentligen är han kanske för bra för SHL. Men borde ses som skadebenägen av KHL klubbarna.
SHL är väl ett bättre fönster mot större serier än Schweiz/Tyskland?

Borde vara bra läge för att få en signup på åtminstone ett år av Ullström. Svårt att se att han skulle vara så attraktiv i KHL
för nästa säsong efter att denna säsong endast spelat några få matcher och därefter återigen skadad…
Hade blivit ett bra tillskott för truppen till hösten och nästa års slutspel :slight_smile:

hv71.se/artikel/x2m6aj2c6-3i … d-ullstrom

Mycket trevligt :smiley: :smiley:

Nice!
Är det 1+1 eller 2?

Så starkt jobbat av Hult/Davidsson.

Nu har vi säkrat kommande års superkedja.

Önerud-Ullström-Thörnberg

Magi!!!

2 år. 1+1 har HV alltid skrivet innan vid kontrakt.

WOW! Sportcheferna fortsätter leverera i stor stil och har nu desutom stora ekonomiska muskler.

YES :smiley:
Första linan tillbaka Önerud-Ullström-Thörnberg

Bästa som kunde hända. Nu har vi flera HV hjärtan som kan bilda stommen flera år framöver. Och det finns några HV spelare därute som kan göra en resa liknande Önnerud. DVS komma tillbaka om några år för att ta en ledande roll i laget!

Vet inte jag märkte inte nåt men enligt en del på Twitter så är Ullström skadad igen… klev han av igår också?

Är de så, så börjar de bli smått löjligt vad han går sönder hela tiden, och frågan är hur mycket nytta vi kommer ha av en spelare som är borta hela tiden. Börjar bli riktigt orolig över Ullas status.

Va jag kunde se spelade han hela matchen och den enda som gick av va Stenlund som kände av gammal skada.

Ja har också för mig han lirade hela matchen. Vore riktigt synd om han går och småskadar sig som vissa spelare kan göra ibland säsong in och säsong ut. Vill se minst 1 hel säsong med Ulla i HV utan att skador ska sabotera. Tror han kan bli riktigt bra bara han få lite tid på sig att komma in i det och få igång skriskoåkningen. Känns ganska tung och långsam än så länge, känns som han var snabbare förra året på grillorna. så han har nog en bit kvar innan han kommer i gott slag. Först då ska det bli intressant och se om han kan trolla in lite mål eller ass.

Ullström lirade bara 12:42 av matchen. Det var bara de fyra killarna som huserade i tredjekedjan och Ytterell som spelade mindre.
Känns som att han inte spelade så mycket som det var tänkt…

Att han inte spelade så mycket kan också att ha och göra med att han inte är helt i matchfas med tanke på de tidigare skadorna. Skynda honom långsamt.

Jag upplevde också att Ullström försvann mot slutet, de började rulla lite på centrarna och efter ett tag dök inte Ullström upp längre.

Måste bara säga att Bengtsson gjorde ett hästjobb boxplay, inte minst i 2+2 boxplayet där han spelade vart annat byte!!! Han landade på över 18 minuter likt en klassback.