Tråden om #41 David Ullström

Det hade man inte väntat sig.
Lycka till i NHL!

Jag förstår att han tar chansen men NEEEEEEEEEJ… Vi behöver Ullström. :cry:

Trist men väldigt kul för Ullström, grattis!

Någon som hört något eller tror sig veta var Ullström har kontakter i Nordamerika? Finns det någon som kan “äga” rättigheter till en så gammal spelare?

Islanders har väl inga rättigheter längre, Vilken klubb som helst har haft möjlighet att signa med honom och han har väl ett klausul i kontraktet med HV som möjliggör detta.

Behövs inga klausuler för NHL. De har rätt att ta kontraktsbundna spelare från Europa före 15e juni.

intressant, antar HV borde få en del ekonomisk kompensation då för övergången ?

Riktigt trist, Tycker han var på G att komma igång ordentligt i HV :slight_smile: Jag som hade hoppats på en magisk kedja i Andre teden och Ulla framöver när Andre är redo för hemfärd. Får hoppas man lyckas lura hem honom istället då. Lycka till Ulla, hoppas han gör en WK :slight_smile:

FirstSwitch: Jag länkar till MrMadhawk där han förklarar hur det funkar.

bloggar.expressen.se/mrmadhawk/ … rgangarna/

Sen kan det ju vara så att detta gäller bara första gången en spelare skriver NHL-kontrakt. HV fick ju ersättning första gången han gick till NHL. Kanske inte blir en krona nu. Osäker där.

Ökenlaget Arizona är det alltså som signat Ulla ,Blir intressant att följa…dessutom spelar ju Hjalmarsson där.

Finns det någon chans att Ulla kommer tillbaka? Verkar gå sådär på campem. Jag tror det kan bli grymt bra. Han var likt Önerud är nu, typ frälsare. Önerud kan ta den rollen så kan Ulla producera istället.

Vill man ha tillbaka Ullström är frågan? En spelare som går mer skadad än han lirar!
Sen var jag inte ett dugg imponerad över hans senaste säsong i hv tröjan.

Självklart! En fullständig icke-fråga!

Ok. För dig kanske.

Hoppas att detta stämmer :slight_smile:

Även fast Ullströms skadehistorik är något överdriven så ser jag inte storheten i honom.

vad babblar du om? Ullström är 30 år gammal och kanske kommer hem för gott nu. Vi kan bygga laget runt honom iaf 5 år framåt.
Hans högstanivå överglänser Markus Ljungh alla dagar i veckan. Ljungh vek ner sig helt i slutspelet i år.
Ullström har vunnit och vet vad som krävs.
Och som du säger: hans rykte som glaslirare är tämligen oförtjänt. Enligt Sanny Lindström en av seriens bästa forwards.
Men du vet väl bättre, såklart?

Kan man nu landa ytterligare två klasspelare så är åtminstone jag nöjd. Spencer Abbott och vem mer?

Förlåt, inte någonstans meningen att kissa på din parad. JAG anser att det som saknas är 3 spelare goda för 40-50 pinnar.
David är inte där, även om han säkert petar in 30.

Förutsatt att Hult gör jobbet och värvar två klass forwards vid sidan om Ulla.

MrX-Ullsatröm-Abbot

varför skulle inte Ulla kunna göra runt 40 pinnar precis som Ljungh isåfall?
Ljungh gjorde 23 respektive 21 poäng dom två sista åren i Djurgården.
Typ 0.5 pinnar per match. Är det en spetsspelare enligt dig då? Bara för han gjorde 40 nu i HV. Klasspelare är väl ngn som kan ligga säsong efter säsong och producera?