Tråden om #41 Johan Johnsson

Välkommen Johan!
hv71.se/artikel/u6lcajgbx-3 … -till-hv71

Välkommen hem Johan Johnsson!

Man blir så glad när man hör om en målsättning/dröm att komma hem och spela för HV. Det här kommer att bli superbra.

Välkommen tillbaka Johan…

Välkommen, men vart ska han spela? Mer bredd bara… Känns som han ska hålla till i 4e kedjan.

Värvningen av Johan Johnsson tror jag mycket på. Egenprodukt, suverän i kvalet och framförallt - HUNGRIG.

Sett samtliga matcher i kvalet, framförallt Timrå-Knykrona där korrekt lag återfinns i SHL.
Moderator kny - bor ju i dessutom skethålan :wink:

Han kan säkert visa en del offensiva kvalitéer men tror han är mer värvad för sitt tvåvägsspel och perfekt att ha i en fjärdekedja som får nöta mot motståndarnas förstalinor och tekningar i egen zon där han är stark. Bästa tekare i allsvenskan den gångna säsongen.

Tror många kommer bli positivt överraskade när säsongen drar igång. Klok värvning.

Johan lånas ut till IOK i en månad, för att få mer speltid.

expressen.se/kvallsposten/s … onkurrent/

2 poäng på 6 matcher i Oskarshamn.

Hem med honom så fort lånekontraktet går ut och så upp med Ikonen på läktaren.

Jag förutsätter en värvning på forwardssidan så att valet inte står mellan Ikonen och Johnsson när vi har någon skada. Ingen av dom har i ett topplag att göra.

Tänker rent kortsiktigt. Johnsson är i väntan på den där värvningen ett bättre alternativ än Ikonen.

Ett stort tack till Johan Johnsson för hans insatser i klubben. Om ishockey bara hade handlat om arbetsmoral och att stänga ner boxplay så hade Johnsson varit kung på isen. Jag tror knappt han gjort ett dåligt byte defensivt sett. Men precis som tidigare för Erik Andersson och Anton Bengtsson så har det aldrig riktigt lyft i offensiven. Förståligt att det inte blir en förlängning trots goda arbetsinsatser.