Tråden om #42 Simon Karlsson

Funderingar och tankar kring nyförvärvet Simon Karlsson.

Född: 930723
Position: Back
Moderklubb: Karlskrona HK
Skjuter: Höger
Längd/vikt: 189cm/84kg
Tidigare klubbar: Karlskrona HK, Malmö Redhawks, Plymouth Whalers, Oshawa Generals.

Jag vet verkligen inte ett skvatt om honom, men känns ändå rätt typ i “nya” HV, att plocka upp unga lovande spelare från Allsvenskan istället för dyra importer!

Välkommen Simon :smiley:
Stor back som ska bli spännande att följa.

Mycket spännande namn, precis som Dekman så har jag inte den blekaste aning om han som spelare. Men tycker det är så jävla mycket skönare att se oss plocka in en ung och hungrig 20åring än nån jävla trött Johan Larsson…

Han känns som en mkt harmonisk och lugn person. Skulle lätt kunna ha han som kompis =)

En chansning som känns jävligt spännande.

Välkommen till en i mångt och mycket fantastisk förening!

Är det någon som vet varför han inte är med och spelar?

Skadad, För dålig, eller något annat? Är han med och tränar?

//G77

Senast jag hörde så hade han körtelfeber.
Kan tänka mig att det tar ett tag att komma tillbaka från det.

Har haft körtelfeber och det tar tid att återhämta sig.

Han var med och lirade med J20 i helgen som va så han kan säkert vara med på torsdag.

Är det körtelfeber så kan det ta tid som sagt. Om man försöker stressa det och försöker träna för mycket och för snabbt så kan det hela bli värre. Se bara på Robin Söderling. Men har han vatt me o spelat match utan bakslag så är han nog frisk

Vad händer med den här killen då? Fick han bakslag i sin körtelfeber igen eller?

Ja tyvärr
jnytt.se/hv71s-nyforvarv-tvi … illig-paus

Jag som tyckte detta var en trevligt nyförvärv i föryngringsjobbet…

Han intervjuades kort av Staffan Lindeborg under matchen mot JYP på SVTplay.

Ojojoj. Vad ska man säga…?

expressen.se/sport/hockey/sh … gen-lider/

Att jag inte är förvånad, kan förstöra en karriär. All fysisk aktivitet kan påverka.

Riktigt tråkigt, måste vara frustrerande för hans del också :frowning:

Det är verkligen surt. Jag hoppades mycket på den här killen. Det måste ju kännas oerhört frustrerande för honom. Frågan är hur det går nu. Säg att han blir borta hela säsongen. Då har han inte spelat hockey på ett år. Sen ska han då in på högsta nivån i Sverige som han ännu inte har spelat på, i HV efter det. Kan bli tufft…

Tycker verkligen synd om killen. Hoppas han haft nått annat vettigt att göra under tiden. Typ pluggat

Någon som hört nått nytt om pöjken?