Kul att se den enorma glädjen hos Fransson vid målen.
I min bok var han bästa back ikväll tillsammans med Sjöholm.
Mest gedigna insats jag sett sedan Fehervary (pallar inte stava).
Två ytterligare säsonger för Hugo.
Bra förlängning! Tror väl det var i Sanny och Svensson det sades att det är en Abbottsk tradition att förlänga med spelare innan värdet gått upp för mycket, undrar om det inte är lite så här också.
Tycker det här är bra. Man säkrar upp en ung spelare på frammarsch. Det sänder bra signaler. Hoppas Hugo fortsätter växa i detta.
Spelade 1 minut idag, bänkad eller skadad?
Bänkad
Jag tror Fransson absolut har talangen som behövs men han måste väga in att han är BACK och DEFENSIV i första rummet.
Han verkar ha en övertro på sin förmåga och när han möter eliten i SHL kan han inte spela och ta beslut som kanske funkade i HA . Mot Friberg och andra toppspelare är han alltid underdog.
Han går för ofta rakt mot puck utan att vrida på huvudet och kolla vad som händer runt om.
Området vid kassen kan man inte lämna rent om det är motståndare där och det är osäkert om vi kommer vinna pucken etc.
Altt för ofta är ögonen klistrade vid pucken .
Men egentligen tror jag han har potential att bli en riktigt bra SHL-back.
Kanske läge att låna ut Fransson igen till Nybro? Han verkar ju vara 8-9 i backhierarkin tillsammans med Nyberg. Inte rätt enligt mig, då jag hellre ser Fransson än Day, men jag är ju inte tränare.
Känns ovärdigt att ha honom utanför laget, bättre att han får fortsätta att utvecklas
Dessutom plåster på såren för att vi tog tillbaka Träff
Han kommer bli en grymt bra SHL back det tror jag verkligen. Han är ju nästan där redan nu offensivt men tyvärr har det inte funkar speciellt bra i egen zon. Känns ganska valpig där fortfarande.
Han behöver utveckla det spelet så jag ser gärna en utlåning jag med. Gärna med vilkor att vi kan ta tillbaka honom om vi får skador.
Lånas ut till Nybro tills vidare.
Nyberg och Fransson hade nog varit ett ordinarie tredje backpar i många lag.
I HV är de back åtta och nio. Bra med lån på Hugo i en miljö han känner igen.
Vi har inte haft en så bra och bred backsida sen slutspelet 2017 efter att Lehtonen kom in i februari.
Antar att anledningen att man väntade var att man inte visste hur det blev med Engsund.
Oavsett hoppas jag det här blir bra för Hugo. Han är en man för framtiden.
hoppas han gör 8 mål i första matchen