Tråden om #44 Hugo Fransson

Liljander vill ju ha spelskickliga backar då är Fransson bättre än Sjöholm och Engsund.

Exakt! Och glöm inte Seppälä…

1 gillning

Glömt bort att Fransson finns faktiskt. Jag tror mer på ett bygge med mer allroundbackar en dessa defensiva pjäser som inte kan bidra åt andra hållet.

1 gillning

Helt enig!

Våra stora starka defensiva backar har Engsund -12 och Seppälä-11 och skrapat ihop 4 assist tillsammans. Känns förlegat med sånna här spelare likt en ”tung” fjärdekedja!
Man måste ha fart för att lira i shl nuförtiden

5 gillningar

Tränar med Laget nu under uppehållet, hoppas det blir längre än så.

4 gillningar

Från Nybro Vikings hemsida: ”Det är landslagsuppehåll och en spelledig vecka med fokus på träning. HV71 har valt att kalla hem Hugo Fransson under veckan för att kunna följa honom på nära håll i sin egen verksamhet. Sportchef Mikael Aaro förklarar situationen.

-De tycker att Hugo har gjort det väldigt bra hos oss i Nybro Vikings och han kommer att vara i Jönköping och träna denna veckan och inledningen av nästa vecka. Jag har en väldigt god och tät dialog med Björn Liljander som är general manager i HV71. Vi kommer i inledningen av nästa vecka att ha en avstämning hur det blir med Hugo framöver, säger sportchef Mikael Aaro. ”

1 gillning

Hemma i väntan på om någon av värvning ska skita sig, eller hur ska man tolka det här?

fan vad jag hoppas hugo kan få lite förtroende resten av säsongen! jag tycker att han gör 14 riktigt bra minuter igår!

6 gillningar