En powerforward med fart, styrka, skills och en jä#!a vilja, in med fler luotos tack.
Ge killen livstidskontrakt
Vår nya Huhtala
Fast bättre
En fröjd att se honom gå 100% oavsett läge i matcherna.
Känns som om han bara har det läget.
Gillar honom skarpt!
Han driver andra. Guld värt. Gött för andra spelare att han visar hur man gör.
Speciellt för dom yngre.
En spelare att ta rygg på! Precis det som behövs i HV. Vi lider stor brist på sådana spelare
Huhtala 2.0.
Jag tycker han kämpar och sliter och visar sig varje match nu. Jag gillar han skarpt
Kan inte minnas att jag sett honom tappa pucken, nånsin.
Han förtjänar sitt A.
Om vi håller oss kvar och han stannar tror jag inte det är en omöjlighet att han tilldelas C:t nästa år. Känns ju som en ledare som har båda delar, en pådrivare både på och utanför isen.
På senare tid har han hittat ett sätt att vinna precis var enda sargkamp. Det ser ut som han bara kör på och sprattlar åt precis alla håll, men det är alltid han som äger pucken.
Instämmer i alla hyllningar - det verkar sjukt svårt att ta pucken från honom och han driver ofta spelet vilket får mig att tro att man kan bygga ett lag runt honom.
Om man ska uttrycka sig extremt diplomatiskt : Det finns inte ett överskott av såna i HV
Om man ska uttrycka sig mer rakt på sak - detta är väl det närmaste vi haft Christensen/Laine sen de spelade? (det är nog tuffare att dominera idag i och för sig - när nivån är högre)
Förutsatt att inte Pilut kommer hem så tror jag också på det.
Luoto-tåget fortsätter! Vinner typ varenda närkamp och avgör helt logiskt.
Louto for president!
hemma sjuk enligt Kalman, lär inte spela på torsdag då helvete. Är väll magsjuka och sådan skit nu då.
Hoppas inte något med ögonen som kommit tillbaka
Fan att han är sjuk. Lär missa torsdagen han som vart så jävla bra.
JP:
Luoto där, det är ingen tillbakagång med ögonen eller?
– Nej, det är en vanlig förkylning.