Tråden om #46 Joona Luoto (A)

Klart… på en söndag?

Länk till artikeln: Finländsk landslagsforward klar för HV71 | HV71

8 gillningar

Så jäkla kul, men också så jäkla svårt att veta vad det är för spelare Chris hämtar. Men det gäller bara att vänta och se och lita på Chris i detta :pray:

Jag tror det här kan bli bra. En spelare med bra meriter som, enligt Abbotts beskrivning, verkar ha en spelstil som passar perfekt in i Blommans spelfilosofi. Även en spelartyp som kompletterar spelare som AP och OSL väldigt bra. Gräddet på moset att man enbart skriver ett år. Smart ur många aspekter. Känns bra!

2 gillningar

Håller med , bra att man bara skriver ett år då detta är en chansning.

Välkommen! Må du ligga högt i poängligan och lågt i utvisningsligan.

9 gillningar

Du behöver inte spela bra hela tiden, jag är nöjd om du gör Magnus Nygren röd i ansiktet och FBK-fans svärande över dig :wink:. Heja! :finland::facepunch:

1 gillning

Dags för alla och bomba Joona med välkomnade meddelande nu eller?

7 gillningar

Nr 46 blir det på ryggen. Hoppas han kommer att leverera! Välkommen!

2 gillningar

Har redan skrivit till honom :rofl:

3 gillningar

Bra värvning, en spelartyp vi behöver tycker jag. Som Jompii skriver så kompletterar han ju t.ex André och OSL, och det tror jag är superviktigt när man ska bygga ett vinnande lag. Bra med kortare kontrakt ifall han inte skulle fungera, sen kan det vara lite jobbigt om han visar sig vara jättebra och man ska förhandla om nytt kontrakt, men det tar vi sen :stuck_out_tongue_closed_eyes:.

1 gillning

Den enda i HV71 som tidigare haft #46 är Mats Trygg.
Den här värvningen gick precis åt helvete.

5 gillningar

Ja, välkommen då.

Full fart.

ett gott omen…

Varmt välkommen Joona!

Välkommen! (Att jona har en speciell betydelse i Jönnet, speciellt om man är lite äldre :sweat_smile:)

3 gillningar

Välkommen Joona! Hoppas du blir en publikfavorit!

Han gjorde dock ett snyggt självmål

En stor stark spelare vilket vi behöver. Välkommen Luoto!

2 gillningar

Haha tänkte detsamma.

Hade inget att göra, så klippte lite snabbt ihop Joonas alla mål från säsongen som var.

14 gillningar