Tråden om #46 Joona Luoto (A)

Som jag sagt tidigare. Ett jävla skott och stark framför mål.

Mål 16 och 17 är fina.

Något hv saknat är ju någon som vågar gå på avslut sjölv och SKJUTA. Hoppas han tar med sig detta till oss.

2 gillningar

Är det bara jag eller ser han riktig seg ut på rören

De vetifan om jag tycker.

Skillnad på att se seg ut och vara seg. En del har oerhört seg stil . Och en del ser ut som de går som fan i deras rörelse men händer inte så mycket.

1 gillning

Håller tummarna att Tikka också bara har ’seg stil’. :wink:

Känns som om det lika gärna kunde va Tikkas highlights. Jag tror detta blir en flopp. Gissar på 18 poäng

18 poäng?
Hade ju räckt till topp 3 i interna poängligan senaste säsongerna. :crazy_face:

3 gillningar

Nu är ju inte poängen allt för en spelare. Ta hellre en spelare som gör 10 poäng men är starkt bidragande till att laget vinner, än en spelare som gör 40 poäng men är en lat jävel som gör poängen i 7-1 -vinster…

1 gillning

Luoto kommer inte vinna poängligan. Mitt tips han gör 20p 15+5

Ju fler spelare som gör poäng ju fler matcher vinner vi. Det går inte ha 12 HH i laget då vinner man inga matcher.

Nä, vi kan inte ha en enda HH i laget om vi vill uppåt. Nu var det absolut inte någon som honom jag syftade på.

Nej det är sant, men 18 poäng för en spelare i 2-kedjan är för dåligt. Hoppas jag har fel om Luoto!

Hittade Lite mer highligts. Några kanske varit med i tidigare delade videor.

1 gillning

Intressant spelare. Jag hoppas verkligen det slår väl ut i hv och Shl. Gillar hans driv och lugn.

2 gillningar

Gillar även att han har sniper!
Hittar luckan över målvaktens axel från dålig vinkel…

1 gillning

Gubbhörns-Joona.

Tycker ändå inte han ser slö ut. Klipp från både NL , AHL när han trampar runt backar.
Riktigt bra skott

2 gillningar

Jag får nog ändra mig angående Luoto. Ser riktigt intressant ut ju.

2 gillningar

Utan att frånta Luoto något känns det som att ’alla’ spelare kan se bra ut om man klipper ihop deras highlights.
Kör Stakkes mål i sjunde om och om igen så kan man intala sig att han är sista länken i förstakedjan.

2 gillningar

Nu tog du fan i haha :joy:

2 gillningar

Han ser inte helt slö ut på rören i målen när han åkte förbi backar (iof finska backar).