Tråden om #46 Joona Luoto (A)

Det var väl lite så jag tänkte också. Hans skott är dock högsta klass tycker jag, och han kan skjuta från dåliga vinklar. Får han spelskickliga kedjekamrater kan det nog bli ett gäng kassar.

1 gillning

Han kan ju skjuta från hur långt avstånd som helst också. Försiktigt positiv, SHL är ju lite annorlunda mot NLA och Liiga, men highlightsen lovar mycket!

Så är det. Jag tänker likadant. Hans vilja att driva förbi, hans lugn samt hans skott ser lovande ut. Hoppas det faller väl ut.

2 gillningar

Vore intressant att se ett klipp med “low-lights”. Dvs ett klipp på alla lite sämre insatser. Han kanske sköt 211 skott från usel vinkel och rätt upp på läktaren men vi tänker att han har ett jäkla bra sikte, för vi får bara se de som faktiskt gick in. Ni förstår vad jag menar.

8 gillningar

Jag har sett hela matcher när han spelar så utgår inte endast från highlights. Även sett low lights

1 gillning

Svensson väljer Joona som en av sina 3 floppar i VF podden.

Vilken podd är det?

Det är färjestads version på vita gula blå podden men mer etablerad då den hålt på i 8 år.

1 gillning

Det är inte omöjligt att det blir så. HV och finnar har ju inte varit helt problemfritt de senaste åren.

Ska tilläggas att Svenssons trackrecord på dessa floppar inför säsong är ju inte jätte starkt.
Säger inte att de inte blir så eller ej…

Precis, och Svensson har säker heller inte sett ett skridskoskär som han tagit ännu.

fast de har inte många av oss heller.

Förhoppningsvis har ju Abbott det.

4 gillningar

Är detta Joona?

2 gillningar

Det är det :blush:

Denna killen menar allvar det syns i blicken :sunglasses::wink:
16+12 kom ihåg vart ni läste det först.

Är det bara jag, men är han inte lite lik Kempe?

4 gillningar

Mix mellan Kempe och Everberg.

1 gillning

Tror på en flopp med.

Presenteras som målskytt efter att ha lyckats snubbla in några puckar 1 säsong under karriären.

Så jävla klassiskt HV-uttalande att kalla en lite skillad brunkare för målskytt :sweat_smile:

HV hade behövt mer insnubblade puckar förra säsongen så jag tror på succé

3 gillningar