Tråden om #46 Joona Luoto (A)

Verkar vara skön attityd på Luoto! Fick frågan om hur han spelstil kommer passa i SHL.

• Jag tror den kommer passa bra här och jag tror fansen kommer få se det när pucken släpps, så jag tycker alla ska komma och kolla.

Låter som en som vill visa vad han går för, I like it!

10 gillningar

Han ser lite ut som en gammal lejonhane faktiskt, håret påminner lite om en man :stuck_out_tongue_winking_eye:
Eller är det bara jag?

Om vi fick barn - HV edition

Thor (Chris Hemsworth) + Martin Thörnberg = Joona Luoto :eyes:

17 gillningar

Intressant med en kille som i hela sin karriär har mer mål än assist. En måltjuv är kanske det vi behöver med tanke på att övriga laget helst vill åka in med pucken i mål. (Utom kaski som vill skjuta in den från halva plan)

Jag är inte super upp över öronen heller dock men som sagt Abbott brukar veta vad han gör när han värvar.

1 gillning

Vi behöver någon som vågar skjuta själv och inte passa en gång för mycket. De får vi Joona.

1 gillning

Rätt skönt för de andra lirarna i kedjan med en vinge som har vett att ha klubban i isen och inte är det minsta rädd för att nypa till. T ex OSL kan ju ha nytta av en sån.

Verkligen! Här är min enkla taktiktavla för en kedja med OSL-Tikka-Luoto.
OSL gör sin sedvanliga åkning runt kassen och får förflyttning på försvaret, Tikka tar med sig sin gubbe in på mål. Luoto smyger över för direktskott på högersidan. Mål eller så kommer Tikka slå in ev. retur.
Vinst varje gång, tack för kaffet!
Hur svårt kan det där med hockey vara? Var skriver jag på analytiker-kontraktet Chris?:sweat_smile:

Screenshot_20240802_175839_Chrome

17 gillningar

OSL får iofs ta två varv runt kassen så Tikka hinner fram :wink:

15 gillningar

Mer sånthär! Älskar det!

1 gillning

Härligt! Ja har iofs föreställt mig Joona som en jävligt jobbig typ framför mål. Så Oskar får slå in sina egna returer om inte Joona bökar in pucken efter Oskars skott. Tommi får titta på.

:sweat_smile:

Suomela som gjorde nästan 40 baljor i Oskarshamn 22-23 gjorde bara 12 i Schweiz ifjol .

Luoto gjorde 18 . Inte illa .

3 gillningar

Dock var hans skottprocent helt galet hög. Inte hållbart i längden.

Fylke : vilken lina lirade han i ? Topp 6 måste han varit .

Han noterades även för 8 landskamper .

Vad har du för förväntningar ? Första eller andra linan ?

Aldrig sett honom spela.

Bättre att skjuta mycket då pucken kan gå in än att spara skotten.

Absolut, var dock inte det jag syftade på.

Var hittar du den statistiken? Om han ligger runt 12-15% så kan det vara rimligt med tanke på hans spelstil men förutsätter ju att han får samma chanser i shl och jag tror det är betydligt tuffare framför mål.

Är han en Joensuu typ spelare? Isf är jag väldigt nöjd, Jesse har för övrigt meddelat att han lägger skridskorna på hyllan efter förra säsongen. En fin karriär

1 gillning

Hört det i två olika poddar, minns dock inte vilka men troligtvis Vita… och Sanny…