Tråden om #47 Anton Karlsson

Välkommen till HV71 Anton!
hv71.se/article/uif8akf3p-3 … dan-i-hv71

Några artiklar om Anton från Linköping:
lhc.eu/artikel/bnibainrx-30 … er-med-lhc
lhc.eu/artikel/hevdaj124-30 … r-i-cluben

Oj, är han medveten om vilket tröjnummer han valt att fylla ut, givet HV’s historia :open_mouth:

Vad säger Sir om valet av tröjnummer är den stora frågan?
Välkommen Anton. Blir kul att följa dig!

“AK47”

:slight_smile:

Kul ändå att någon från silverköping kommer få lyfta ett guld! Stort ändå för den skitstaden.

Bara för att förstå hur mycket Hult höjt nivån på värvningar jämfört med tidigare säsonger.

Förra året jublade många, inte jag, över värvningar som Eric Martinsson och Emil Johansson. Spelare vara personbästa i SHL då låg på 17 poäng. Hult lyfte också fram dem som ledande backar som skulle bidra offensivt.

Nu värvar man Anton Karlsson vars personbästa är 13 poäng. Han beskrivs som någon som ska trygga upp defensiven.

Det jag vill ha sagt. Det är en jäkla stor skillnad i hur Hult och HV tänker numera . Hade det varit för ett år sen hade man säkert värvat Karlsson och sett honom som en PP-back. Nu verkar det vara slut med tänket att värva ledande spelare som ska ta kliv de ännu inte tagit. Uppfriskande.

Var det inte nåt rykte om att vi skulle värva Anton redan förra säsongen eller minns jag fel?

Vilket som, välkommen till HV71, Anton!

Jo, han ryktades till HV. Men så blev det AHL istället.

För mig känns det som att det ändrade tänket beror mest på vår nya huvudtränare. Jag får känslan av att det är Rahm som vill ha mer spets och då lyssnar Hult och co och värvar utefter det. Jag har så klart inga belägg för detta, men jag tycker mig se ett samband mellan ny huvudtränare och nytt tänk med värvningarna.

Väldigt nyttig värvning … :unamused: :unamused: :unamused:

Totalt överflödig men lyfter sannolikt 100 k i månaden iaf? Totalt obegriplig värvning , bättre lagt till 50-70 lax i månaden och fått en skaplig offensiv back istället som man hade fått valuta för!!!

Anton Karlsson lämnar HV71:
aftonbladet.se/sportbladet/ … amnar-hv71

Gött!

Taget. Tack och adjö.

Kan en spelare bara bryta ett kontrakt som det verkar vara enligt texten?
Antar att det inte är hela sanningen som står i texten.

Oavsett så skadar det inte oss på något sätt då han inte bidrog särskilt mycket.
Lycka till Karlsson vart du nu tar vägen.

Lite kul att Aftonbladet kallar han toppback… Lite att ta i… :confused:
Är väl back 7-8 nånting av de vi har. Kanske inte så många backar kvar längre.

eliteprospects.com/transfer … v71/440838

Alltså att man som spelare vill bryta kontrakt mitt i säsongen på detta sättet.

Det är ju lite som med Lias, man skadar ju sitt rykte ordentligt.

Det måste finnas riktigt bra själ för AK att göra detta, annars är han ju riktigt dum.

Vi vet nog inte riktigt allt än, ska bli intressant att se hur detta utspelar sig.

Hv har ju hitils skött kommunikationen otroligt dåligt… och med tanke på att man satt VIK i skiten genom att först lova dem en back och nu troligen förneka dem samma back så lär detta kommit upp väldigt nyligen, vilket också känns lustigt.

Han var i första backpar med Martinson förra veckan så toppback i HV :slight_smile: