Tråden om #5 Victor Sjöholm

Sjöholm uttagen till JVM. Ingen större skräll kanske.

Småkronorna spelar sin första match den 26 december och under perioden turneringen pågår och Sjöholm alltså är borta (26 dec - 5 jan) hinner HV lira fem matcher.

Två nya år!!!

Hurra, grattis Victor!

Härligt! Så imponerad av Victor

Mycket viktigt! Varit en av våra bästa backar det senaste.

Bra! Utlåningen till SSK gjorde att han tog ett rejält kliv. Var annars ganska skeptisk till utlåningen, då jag tycker Sjöholm är bättre än flera andra som fått gå före honom i lagbygget. Men det ser ut som han tagit en mer stabil plats nu. Och spelet ser bra ut!

https://twitter.com/adriangaming03/status/1608592360241532928

Att lyckas ha +12 i målskillnad i det här laget som junior som dessutom vart utlånad säger allt. Har han kontrakt nästa år?

2 gillningar

Ja, ytterligare 2 år.

1 gillning

Ett ljus i mörkret iaf

Förtjänar ett A på tröjan nästa säsong. Han är inte stor, men spelar stort.
Skulle skriva om kontraktet med honom och höja lönen även om han förlängde nyligen.
Här har vi limmet i laguppställningen för tio år framåt.

4 gillningar

Får hoppas att han blir kvar i HV i många år. Svårt att lyckas i NHL med tanke på spelstil och storlek så tror det blir svårt att ta sig dit.

Perfekt back i tredje backpar i många år. Där har Stillman lyckats big time att utveckla Victor. Påminner väldigt mycket om Kristoffer Berglund.

Är en typ av spelare som skulle kunna vara kvar i samma klubb länge. Tillräckligt bra för att vara given i laget men inte tillräckligt bra för NHL och en spelstil som kanske inte är tillräckligt attraktiv för Schweiz.

Victor Sjöholm! 75 tacklingar och +14 på 37 matcher. :fire:

5 gillningar

Ja det är tur man får ha olika åsikter :slight_smile:

I mitt tycke en modern tvåvägsback. Bra skridskoåkning, fint första pass och bra fysik.

Har allt för att lyckas ta en tröja i NHL i min mening.

Kan han växla upp något snäpp i offensiven sitter vi nog på en ny Borgman

1 gillning

Håller med .
Sjöholm är grymt bra och kommer om han blir bättre offensivt vara en back i nivå med Borgman exempelvis

1 gillning

Instämmer med er i hyllningarna. Var grymt imponerad av sjöholm gångna säsongen och egentligen redan förra året i AS då han överträffade förväntningarna redan då.

En storback i vardande.

1 gillning

Jadu, för hans skull hoppas jag det men inte för HV’s skull.
Lägg till en giftig offensiv på den pöjken och det är raka spåret över Atlanten.

Blir inget mer SSK för Sjöholm, i alla fall inte denna säsong. Sjöholm nobbar återkomst till SSK – LT

Låst artikel, men Nubben pratade ju om att Sjöholm hade problem med ljumskarna på slutet så det är nog därför.

Kul för Sjöholm! :slight_smile:

2 gillningar