Tråden om #5 Victor Sjöholm

Det är naturligtvis så att även Victor skall ha sin egen tråd här på forumet. Att inte så skett är naturligtvis ett oförklarligt och oförsvarbart misstag av oss.

Jag hoppas verkligen att man ger honom en fair chans att utvecklas ordentligt.
Det är inte självklart att han är så långt ner i hierarkin som många verkar ta för självklart.
Utlåning kan vara bra. Men det är inte säkert att det är så man bygger klubbkänsla osv som i förlängningen är viktigt för hans val om några år.

Gillar Sjöholm jätte mkt. Tror dock det bästa är “ge” han en ledande roll i ett lag i HA där han får spela runt 18-20 min/match.Tror han nog räknar med att han kan bli utlånad.

Ja, det gäller att vårda våra lirare nu när vi är närmare en främlingslegion är på länge. Vi är nog sådär 50% av vad lökars är och då borde man hajja till och tänka om. Jag är glad att Kent är införstådd med detta och har en plan. Jag hoppas och tror att Victor är en del av den planen ty han gjorde under perioder en väldigt stabil insats i HA förra säsongen.

Även vi fans behöver ha tålamod och “stötta”. Betänk hur mycket gnäll det varit på Emil under de senaste två säsongerna, helt förhastat imho, och se vad vi har nu, en JVM-allstar-back.

Victor har alltså de senaste två åren spelat i ettan och allsvenskan. Att nu lira i SHL kommer bli väldigt tufft för Victor. Han är ett år yngre än Emil och troligtvis inte en lika stor talang. Detta bör vi ha i åtanke när vi värderar hans insats. Han är här för att lära och utvecklas, inte leda och dominera. Låt honom göra det.

Är Sjöholm nästa offer att besluta sig för att dra innan Jul. (Beslutet alltså, inta att han verkligen drar)
Med en tydligare o starkare top 4 backbesättning hade han varit bra som sjätte sjunde back.
Nu blir det J20 och kanske någon utlåning till HA.
Men det är svårt för klubben att vara långsiktig när man ligger på nedflyttningsplats…

Utlånad enligt denna artikel.

Hoppas han får speltid och tar för sig.

Sedan kan man hoppas att HV har fått in Hammer, sett över vilka man skall skicka för gott, och sedan ta tillbaka Victor till en miljö och ambition värdig en SHL-förening.

På sikt bra val, nästa år ska han vara en av 7 ord backar i SHL

Lite synd att man lånar ut Sjöholm, som jag ser som en bättre version av Torp. Men när backsidan ser ut som den gör med väldigt mkt mellanmjölk så köper jag beslutet, men hade hellre sett att man lånat ut någon annan.

Grejen är väll att det gäller andra regler då man lånar ut juniorer. De har rätten att gå emellan klubbarna på ett helt annat sätt. Jag håller också Sjöholm högre än Torp, Glad, Bengtsson och möjligen Billins och Westerlund. Men de andra kan man inte låna ut och plocka tillbaka vid behov. Jag tror dock att det blir bra för Sjöholm att få en stor roll i HA.

Edit: juniorreglerna verkar inte gälla längre. Det är samma för alla spelare. Då hade man ju kunnat släppa någon annan på lån givet att någon ville ha dem.

Sjöholm återkallad för två matcher innan uppehållet. Hm… Lite svårt o se varför. Nån som lämnar väldigt snart?

hockeysverige.se/2022/11/03/vic … -till-hv71

Bengtsson har ju ryktats bort. Gissar att han försvinner under uppehållet.

Sjöholm riktigt bra idag. Kallade man hem honom för att få visa upp sig innan gallringen? Isåfall tog han chansen. Fortsätter han så är han given på 6 backar. Måste få stanna nu.

Skandal de ens lånade ut honom! Hoppas Hv satsar på han nu.

Ja Sjöholm är stabil och gör inte många misstag vad jag kan se. Spelar enkelt och fysiskt.

Tycker Sjöholm uppträder oerhört stabilt, känns som en riktigt blivande försvarsgeneral.

Han är kopia av en ung Hjalmarsson.

Haha nä inte riktigt va?

Jag tycker Sjöholm är lite ojämn, ibland när han och Emil är inne så känns det som att de blir fastställde i egen zon. Han ska dock ha credit för sitt fysiska spel.

Jäkla vad bra Sjöholm var mot Rögle!
Så kul att se!!

Lite men killen är bara 19år vet inte hur mkt man ka begära av han just nu. Tycker dock han varit en av Hv71 mest stabila spelare under säsong so far.