Oooooteeee så de sjunger om’at
Tydligt att han är och förblir Tjockhultare och inte kommer bli en Jönköpingsbo. Men men förhoppningsvis levererar han i laget och på isen och fullföljer han kontraktet.
Tjockhultare som ändå verkar ha tagit ett par kliv mognadsmässigt. Jag gillar vad jag hör.
Jag är Tjockhultare och blöder HV:s färger. Det är en kombination som fungerar alldeles utmärkt! ![]()
Finner det fortfarande märkligt att HV valde oss i stället för DIF.
faktiskt
Jag kanske minns fel men har för mig att Kennholt stannade här efter sin tid i HV. Huusko likaså. Nu kanske han har flyttat tillbaka.
Ska han bo i Tjockhult och pendla hit?
Pengar
Djurgården borde väl dock kunnat erbjuda en rätt bra summa ändå?
Tjockhultare här med! ![]()
Hjärntvätten startade tidigt och sitter kvar än, fortsätter även i nästa generation ![]()
De tyckte kanske HV.s bud låg över deras smärtgräns.
en teori som svensson och sanny hade var när HV märkte hur kvalet skulle gå gav man ett sista bud med deadline och de slutade kanske med att de var för bra för att säga nej till.
Källa?
Det står ju??
’Livrädd’ att han får hemlängtan efter en säsong och vill bryta kontraktet.
Borgman blev klar för HV innan djurgården blev klara för SHL.
Och varför skulle han vilja bryta kontraktet för att spela med djurgården pga ”hemlängtan”? Han skrev på tre år med oss trots att det garanterat skulle vara ett Stockholmslag i SHL nästa år. Han är professionell. Och tar bara tre timmar upp till Sthlm om han vill hälsa på.
Borgman har inte spelat i Stockholm sen han var knatte typ. Flyttade till Timrå när han var 16, och inte spelat i Sthlm sen dess.
Sen påstod visserligen media att han ”väntade in djurgården”. Men det stämde ju bevisligen inte.
Det var en podd med Sanny och Johan när hv hade värvat Borgman. Med de gamla ryktet eller om det tillochmed stod i artikel att Borgman hade sagt “han vill bara spela i en storstadsklubb”. Då diskuterade de och vill vara extra tydlig här de var bara teori som de då sa att HV såg hur kvalet lutade åt och man ville verkligen ha Borgman, då gav man ett bud, antagligen relativt högt, men med en deadline.
Som sagt bara en teori även om de känns hyffsat realistiskt men är inte sann till 100 %, de kan vara 0 % sann, de kan vara 40% sann, jag vet inte. Men jag vet att många här blir förbannade när den podden tar upp saker om HV och allt de säger är skit ![]()