Man kan ju ändra sig, det var så han tänkte då.
Ja, men jag vill inte lyssna igenom alla avsnitt. Därför jag önskade ‘källa’. Jag kunde ha varit mer tydlig.
Jag hoppas verkligen inte att man satte ett sådant ultimatum pga dom orsakerna du benämner.
Jag tror/vill inte att det varit så här det har gått till.
Vem vill värva någon till sin klubb som egentligen vill spela någon annanstans?
Hade varit bättre att avvakta isf.
Fast nu skrev han ju på för hv o då vill han spela för hv. Ingen som tvingat han och skriva på. Han är här för hv vill och han vill. Hur förhandlingarna gick till spelar ingen roll. Han är hv spelare punkt
Precis så har jag sett det från första början.
Exakt. Hela diskussionen om att han egentligen vill spela nån annanstans är jättemärklig. Han har skrivit på för tre år, då vill han bevisligen vara här. Annars hade han kunnat välja annan klubb, avvakta tills kvalet upp var slut eller skrivit på kortare tid.
Tomas Ros sa (väl?) att Borgman skulle bo i Piluts lägenhet. Men Andreas säger att han ska titta på en gäng lägenheter när han nu ska åka ner till Jönköping ett par dagar. Räknar därmed även in Pilut i laget ![]()
/s
peppar peppar ta i trä..
Tolkar de som att Borgman ska träna själv i Stockholm hela sommarn. Antar detta är något hv fått gå med på helt enkelt.
De var alltså nära att Borgman kom till hv innan deadline.
’Man vill liksom inte täcka skott på träning’.
Hoppas han resonerar annorlunda nu. ![]()
https://x.com/hv71/status/1926960261232992656?s=46
Borgman på plats!
Rahm hyllar Borgmans ledaregenskaper i sin intervju. Ett “A” känns givet.
3,34 på Sthlm maraton. Inte dåligt..
Intervju med borgman på Expressen med en kortare sammanfattning på hockeynews. Inga stora nyheter mot de vi redan visste
stabil, lite tråkig intervju.
Jag har varit lite kritisk till Borgmans återvändande de senaste åren, både för att jag inte trodde han skulle välja HV samt att jag inte riktigt hade koll på hur han utvecklats som person. Jag har aldrig tvivlat på det hockeymässiga, det är en väldigt bra spelare med SHL-mått mätt. Det var mer personen som jag ställde mig tveksam till, om han är den spelare som väljer ett bottenlag, i en mindre ort, där chanserna till slutspel och framgång (just nu) är avsevärt sämre.
Men jag lutar nu åt det positiva hållet, ju mer jag läser och hör. Jag tror fortfarande att Borgman kanske är en person som man får ut extra mycket av i framgång (killgissning) men bara vi får ihop detta hyffsat och han känner att han kan leda och driva saker så ser jag det inte som omöjligt att han kan smitta andra med sin tävlingsinstinkt och driv. Detta ser jag som extremt viktigt, då vi inte har någon sådan stomme, i laget.
Jag tror det är viktigt att inse att “framgång” för HV inte är samma sak som det var typ 2004. Nu är framgång att inte ligga på kvalplats, att slåss på riktigt om play-in med lite luft neråt. Det är inte omöjligt att vi kan nå dit - sen får man se var det leder. Men pressen ligger inte på att nå SM guld utan att skapa lite grundtrygghet och inte ligga sist, typ. Det borde vi fan kunna nå - hoppas vi kan ha lite flyt första 5 matcherna för det kommer vara väldigt tufft igen annars.
Precis, mitt ord “hyffsat”, gör ett stort jobb i mitt inlägg och beskriver precis allt du slösade bort flera meningar på ![]()
Jag tror “hyffsat” räcker, både för fans och Borgman, vilket är varför jag hittar en viss uns av positivitet just nu.