Tråden om #55 Andreas Borgman

Gillar starkt vad jag sett av honom i CHL. Bra tacklingar bra puck flyttande. Stabil!

Tänkte precis skriva samma sak. Häftig mix av storlek, pondus och speed. Hoppas han får fortsätta lira med Reese.

Dags att hylla Borgman! Efter fyra matcher är han +4 och går från klarhet till klarhet varje match! Tar för sig oerhört mycket på isen, har en fantastisk skridskoåkning, skicklig på att ta upp pucken och är väldigt rejäl i det defensiva spelet. VILKET FYND!!!

Borgman bäst corsi i hela ligan! 69,3%. Grymt!

bloggar.expressen.se/sannylindst … /27/10191/

Stort grattis till Borgman som blev uttagen till 3 kronor. Riktigt välförtjänt!

Är enligt mitt tycke säsongens bästa värvning. Bra med puck, hård i närkampsspelet och spelar med en enorm vilja. Visst, ibland så gör han det onödigt svårt genom att ta lite för riskabla vägar ist för att spela enkelt, men grabben är 21 år, han kan blir hur bra som helst. Helt klart en personlig favorit!

Häftigt! Bra jobbat Andreas!

Borgman har blivit anmäld för tacklingen igår…ska vi gissa på 3-4 matchers avstängning av lotterinämnden?

Jävla sopa i Malmö som inte förstår att han kan bli tacklad. Men jag antar Borgman behöver se det också, varför han nu ska behöva det egentligen… :unamused:

3 matcher. Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag att det är lite vårdslöst av Borgman. Det är väldigt hårt och han flyger ganska hårt in i honom, Lerby måste välja snabbt om han ska hinna ta tacklingen eller spela puck. Han har självklart stort ansvar själv där, men att hoppa in som Borgman gör är riktigt onödigt.

Tycker det är många, många fler tacklingar som är hårdare där nere vid sargen, skillnaden är väl att den som tar emot tacklingen är beredd och därmed inte fladdrar iväg som en vante och får näsan mosad mot plexiglaset och sargkanten.

Nämnden är tyvärr inte konsekvent för 5 öre, Ted har fått några rejält fula överkörningar som inte resulterat i ngt. Måste va svårt för spelarna att veta vad de får göra och inte får…

3 matchers avstängning och 8000kr i böter…
shl.se/artikel/jf97aiwhq-403 … linnamnden

Lotterinämnd som sagt…

Ja. Det är väl mest hoppet han gör som jag tycker är så onödigt och som gör att det skiljer sig från flera andra tacklingar vid sargen.

Tacklingen twitter.com/moritzdaniel/status … 5679495168

Edit: Jag tror att det är hoppet som gör att han åker på avstängning till stor del. Sen känns det som tacklingar nära sargen kan sluta lite hur som i den berömda nämnden.

Jag håller med i stort, men att det inte blivit bestraffningar på de som tacklat Brithén är väl att de inte ens gått till DP? Så just där tycker jag inte att DP kan lastas.

Denna känns dock väldigt mycket som lotteri. Varenda expert igår var väl överens om att denna var en tvåa, inget mer.

… och där försvann Borgman in i omklädesrummet.
Verkar som om axeln tog stryk, vid en tackling.

Ibland önskar man ju att de bara kan tacka nej till spel med tre kronor.

Suck :angry: , inte oväntat att av alla där så är det en hv spelare som blir skadad. Färdigspelat i den här turneringen sa Grönberg, hoppas inte Borgman blir borta alltför länge.

Fan vad trøtt man blir på kalle anka turneringarna.

God bættring Borgman!

Håller med flaskan. Helt meningslösa turneringar som HV borde säga stopp till.

Enligt tv:n såg det ut som vänsteraxeln tyvärr.

Röfven.

Något nytt? Förutom

— Andreas är nog klar för den här turneringen, men det ska nog inte vara någon större fara, sa förbundskaptenen Rikard Grönborg till TV12 om Andreas Borgmans skada.