Tråden om #55 Andreas Borgman

Jag läste nånstans att hans axel hoppat ur led, och att det kan ta ett par veckor innan han ska vara tillbaka, men att det inte ska vara ngn fara med säsongen. Ngn kanske har en länk?

Han har väl någon match avstängd också. Missar kanske inte allt för mycket. Tillbaka i februari känns logiskt, om det nu inte är värre än befarat.

Stämmer som Robert skriver med axeln och är vid uttagning tillgänglig mot Malmö 28 dec.

Domen:
”I samband med en situation i slutet av den andra perioden kommer HV71:s Andreas Borgman i hög fart mot Malmöspelaren Carl-Johan Lerby som står vid sargen. Borgman hoppar in i tacklingen, träffar Lerbys rygg och han kan inte skydda sig.
Situationsrummet valde att anmäla händelsen till disciplinnämnden som nu har fällt Borgman.
Nyckelfaktorer:
Motspelaren är i ett utsatt läge när tacklingen genomförs. Stor skaderisk. Avstängning: 3 matcher. Böter: 8 000 kronor”

jp.se/article/andreas-borgma … l-klubbar/
Borgman kommer nog med säkerhet få nhl kontrakt frågan är om det redan blir efter denna säsongen även om han har ett år kvar på kontraktet här i HV.

5 matchers avstängning! Bittert!
Det kändes väl som mycket? Spontant önskar man ju ett kollage över säsongens alla armbågstacklingar och deras påföljder…
shl.se/artikel/lgttaiw6y-403 … linnamnden

…så nu får han ju inte spela förrän i finalen :wink:

Avstängd tom 2a april oavsett antal faktiska matcher han missat.
Enligt Cmore.

Positivt för HV: straffet är tidsbestämt och backen är spelklar till en eventuell semifinal 2.

Tack för förtydligandet! Det var ju skönt!

Pinsamt det blir 5 matchers avstängning. Borde inte vara någon förutom möjligtvis matchstraff i förra matchen.

Hv bör ta sig till semin utan honom så det kan ses som positivt att han är avstängd hela kvarten… Skaderisken hade varit stor om han hade fått spela mot FBK igen…
Synd bara att han missar första semin…

Vår klippa är ikväll tillbaka på isen. Hoppas inte avstängningen gör så att han håller igen nu. Hoppas de smäller där ute att han fortsätter med sitt spel, då är han som bäst. Tror borgman är ruskigt sugen nu.

Precis, justa medel och skrämma upp reservdanskarna.

Grattis till Årets Rookie!
Extra imponerande med tanke på den knivskarpa konkurrensen. :slight_smile:

O där var det klart, Borgman lämnar för NHL

hv71.se/artikel/13xsaj2rk-3i … 71-for-nhl

Helvete, helvete, helveteeee :frowning:

Tack för din korta, men lyckosamma tid i HV71.
Jag hoppas du får framgång i NHL med en lång karriär, dock hoppas jag naturligtvis att du tänker på HV när/om det lämpar sig att återvända.

En guldhjälte är alltid en guldhjälte!!!

Ja det var väl lite väntat, hade dock hoppats på en säsong till här men hans spelstil kommer passa bra i NHL.

Grattis! Hade hoppats på en säsong till men förstår beslutet.

Vill inte hacka på någon för jag tänkte precis likadant men OJ vad motbevisad man blev!!

Grabben gick från AS till landslagsdebut, SM-guld, årets rookie och ett NHL-kontrakt med Toronto.