Tråden om #55 Andreas Borgman

Korrekt och instämmer helt under en viktig förutsättning, att man även har framåtlutad kontroll på ekonomin, alltså att inga okända sign off miljoner som blir större och större dyker upp helt plötsligt.

Ena stunden gnäller folk på att vi inte värvar klass. När man gör det så väljer folk hitta fel!
Är det inte lön så är det fel på personen!

Inte fan kommer Borgman till oss och blir självgod för sån är inte han som spelare.

5 gillningar

Lyssnade du på VGB?

Var i podden kom detta?

Det var när de snackade bort tanken på att sätta en bokstav på honom. Då kom det upp att de hade tagit in info och kommit fram till att han inte var den positiva typen av humörspelare. Så den infon, lite läsande mellan raderna, samt det digitala spår han lämnat efter sig stakar ändå ut en rätt distinkt bana.

Ah men ungefär när i klippet?

Lyssnar just nu. Runt 32 minuter pratar dom om att han inte ska ha ett A.


Säga vad man vill men hans inlägg från guldåret känns genuint, och fokuserat på laget som gjorde det.

12 gillningar

Älskar slutet, fan vad kul att ”vi” ses igen

1 gillning

Allt är inte negativt med den typen av humörspelare. Det finns en vinnarskalle och troligen en väldigt trevlig medspelare där med. Det är inte i motsatsförhållande till att “Borgman går först”. Man måste inte vara ett svin, men det verkar som om folk tolkar in sådant. Jag känner flertalet “strebers” med sjukt ego och “jag först, jag skall synas” som är svinsköna personer, om man kan klara av att se förbi just de delarna.

Jag delar åsikten och minnet av en skön kille, där 2017, dock inte överdrivet ödmjuk :wink:

7 gillningar

Håller med @Diabolics. Personlighet och skills på planen är olika saker och behöver inte avspegla varandra eller innebära något särskilt positivt eller negativt. Finns en jantelag som lever kvar att man ska bete sig på ett visst sätt. Hockeyspelaren Andreas Borgman är en grymt bra värvning och han kommer komma in med attityd, träningsvilja och han kommer visa sin lojalitet ute på isen och stämpla in på jobbet varje dag, det är jag 100 på.

9 gillningar

Tror mest folk i allmänhet fascineras av att vi betalar så höga löner till spelare som uppenbarligen inte gör lön för dem med tanke på tabelläget.

1 gillning

Med kontraktsklausulerna så har vi iaf säkrat att om Borgman spelar i SHL de kommande tre åren och det fungerar mellan HV och Borgman så är det i HV han spelar. Det är det SHL-klubbar kan få med spelare av Borgmans kaliber.

Sedan oavsett klausuler eller inte så är det svårt att hålla fast en spelare som vill dra, se bara Lenc, LaLeggia, Tedenby, mm. På samma sätt håller HV på att försöka bryta några kontrakt as we speak. Hade HV styrts av forumet hade kontrakt brutits en masse :smiley:

Precis som utanför hockeyn är ett kontrakt och avtal bara något som håller om båda parter är åtminstone hyggligt nöjda. Ingen vill sitta kvar i ett avtal där ena parten inte längre vill (förutom Johan Sundström) och då får man börja diskutera hur man löser det med eller utan ev. kompensationer. Det är därför viktigt att man i avtal framförallt diskuterar och bottnar i formerna för att häva avtalet — men det är lätt att inte vilja prata så mycket om detta för många tror att det ger sken av att man inte riktigt tror på avtalet, när det egentligen handlar om att fundera på ett förhoppningsvis osannolikt, men ändå möjligt scenario.

Någon som vet hur väl utvecklat formerna för att avbryta är i hockeykontrakt? Verkar ju som det är någon ny långdragen förhandling så fort något ska brytas, t.ex. nu med Engsund.

3 gillningar

Vilken underbar tanke. Gör mig varm och glad.

11 gillningar

Fy fan vilken klassvärvning, här har vi den tvåvägsback som vi saknat. fan så glad man blev nu!

3 gillningar

Fråga, någon som vet om Borgman och Day lirat i samma backpar någon gång?
De var en kort tid samtidigt i Syracuse i AHL. Försökte hitta någon gammal uppställning från den tiden men hittade ingen.

2 gillningar

Borgman var väl 1a back i Frölunda?
Tömmernäs ersatte honom.

Han var löjligt jävla bra i Frölunda.

5 gillningar

Runt 300 k i månaden enligt Madhawk. Välinvesterade pengar om du frågar mig

3 gillningar

Det vet i fan, vi behöver centrar och kunde fått en till Tikka för samma pengar. Skärpning Björn!

7 gillningar

Borgman är uttagen till turnringen i Tjeckien som enda Shl back.
Flera Nhl-backar.

Han lär ju bli om inte Shl bästa back så topp 3 iaf.

Då kostar det.

4 gillningar