Har smällt denna värvning lite nu… wow! Borgman har liksom allt jag önskat mig i HV:s backsida och lite till. Ska bli oerhört spännande att se honom på isen ![]()
![]()
![]()
Borgman har ju tyvärr en tendens att dela ut en del fula tacklingar som resulterat i matchstraff i de klubbar han varit i och sånt har vi inte råd med.
I senaste sejouren i Frölunda gick han axelskadad en längre period varefter han bröt kontraktet och stack till Swiss.
Får han nu vara skadefri och komma i en form vi är vana att se honom kommer detta bli bra.
Jag vet att det är lite tidigt kanske men har någon hört om en möjlig klausul i kontraktet?
För då är det upplagt för att han gör en dunder säsong nu o sticker till alplandet igen efter 1 säsong. Jag hatar klausuler mer än allt annat.
Ingen skugga på Borgman men han har 100% en klausul och kommer 100% utnyttja den om chansen kommer.
wow. Han ska vara med och forma en ny stomme som vi saknat i flera år, och med en klausul känns allt bara oklart igen. stabilt. Cirkus HV tar aldrig slut.
Klart att killen har en klausul.
Ni som lyssnat på VGB har hört den info som, för mig, bekräftar vad jag trodde: Andreas är självcentrerad. På ett sätt som inte är helt sympatiskt. Jag har varit inne på det tidigare kopplat till hans spår i sociala medier, intervjuer etc.
Med det sagt så delar jag VBGs analys: det behöver inte betyda att det spårar. Men det är nog Borgman som kommer först i prio-listan, inte HV.
Väntat, som jag förmodade. Ett givande och tagande. Som tillslut gynnar Borgman. Nåväl han är här, det trodde jag inte. Hoppas det blir bra så att vi får se lite trevligt backspel. Innan det är över.
Utan klausuler skulle många kontarkt vara max 1 år… finns exempel från fotbollen där 1årskontrakt fungerat väl i flera år men det är högst ovanligt.
Som systemet är nu med så stora löneskillnader mellan länder och ligor är nog sannolikheten bättre för att bygga lag över längre tid med klausuler.
AP är också självcentrerad men som sagt ovan så måste det inte vara något negativt. Jag tror inte vi behöver oroa oss över Borgmans prestationer på isen men sätt ingen bokstav på bröstet. Bättre att han får leva livet som HVs stjärnback.
Blir frustrerad som fan när björn går ut o säger “Han ska vara med och bygga den nya stommen” men i själva verket så vet du inte om han kommer vara här i 1 år eller 3 år. Finns ingen garanti.
Längtar tills det kommer någon som vill spela i HV för att man älskar HV. Men det har börjat bli för mycket begärt på senare år tyvärr. Hoppas såklart att han känner sig nöjd här o vill stanna även om alplandet står där med sina sedelbuntar i överflöd.
Inget jag har sett vara ett problem för Borgman.
I Frölunda va han riktigt bra. Är så sjukt less på Hv71 signum de senaste 10 åren där alla ska vara stöpta i samma form!
Trivdes inte i Schweiz och valde komma hem till Hv före leta ny klubb utomlands.
Att det blev budgivning är inget konstigt. Vem fan vill inte tjäna så mycket som möjligt!
Borgman kommer vara den som vi lutar oss emot när det blåser! Det kommer vara en stabil pjäs att hålla i handen.
Jag tar hellre Borgman som är en kanonvärvning än något från en lite lägre hylla eller någon mer oviss värvning
Även med klausuler
Man kan alltid hoppas, det lastar jag inte Björn för, men samtidigt hoppas och tror jag att han har en plan även om Borgmans klausul kickar in. Det är OK att göra dessa värvningar, även med klausul.
Med Pilutten kan man gissa att tre år blir tre år, men med Borgman måste man ha en plan för 1+1+1, om ni förstår hur jag tänker…
Han behöver en stark ledare
En tanke.
Fribourg ville inte ha Borgman, det var man tydlig med redan vid säsongsstarten typ. Han erbjuds inget nytt kontrakt i Schweiz. Då måste han vända hem till Sverige helt enkelt eftersom SHL ligger bäst till i näringskedjan efter alplandet med allt vad innebär.
OCH det var inte ens en garanti på att det skulle bli HV utan det blev bara så för att HV vann budgivningen. Det var liksom inte “självklart blir det HV” från hans sida. Vilket bekräftar att det bara är lönekuveret som styr. Och hade alplandet varit intresserade av Borgman så hade inte HV eller SHL överhuvudtaget funnits i hans tankar. (Rätta mig om jag har fel, fanns kanske klubbar som var intresserade)
Såååå Jag kan inte se han som en trygg spelare att hålla i handen när det blåser i och med att han är mer självcentrerad som nämns, och jaget före laget typ.
Borgman är klass spelare inget snack om det men…fan om det hade funnits lite mer hjärta.
Bevisa mig fel Borgman!!!
I nedsläpp Örebro podden säger den ena att Borgman fått 350k i HV. Nån som kan styrka detta?
För en sportchef finns det egentligen inget incitament att skriva mer än 1-årskontrakt med tanke på de klausuler som finns i de flesta kontrakt. Det du vet är att:
Spelaren blir en flipp = Utnyttjar klausul och drar efter första året.
Spelaren blir flopp = Stannar hela kontraktslängden.
Förstår att sportcheferna är mer eller mindre tvugna att skriva in klausuler för att spelare ska skriva på. Men jag suckar också djupt varje gång jag ser ett långtidskontrakt. Även “våra egna” spelare har nyttjat klausuler.
Jag tycker iofs sportcheferna borde ha det som någon slags policy att inte ha klausuler. Spelare kommer komma till SHL ändå.
Blir jävligt trött på detta snack om höga löner, för mig är det totalt irrelevant hur mycket pengar man lägger på löner så länge som man balanserar bokslutet vid säsongens slut.
Går HV 4 miljoner plus och exempelvis Malmö backar en miljon så har HV med högsta lönebudget gjort ett bättre jobb med ekonomin än Malmö med den lägsta budgeten.
Allt det här jävla snacket kring löner kommer från avundsjuka färgade reportar som Madhawks och supportrar fr andra klubbar.
Sen önskar man givetvis som HV supporter att pengarna gav lite bättre avkastning.