Får fortfarande avsmak i munnen av att Borgy och Tikka satt på cirkus samma månadslön….
Borgman är ju en bedydligt mer välmeriterad back än Alsing med fina stat från flera ligor. Så att han ska kosta har jag inga problem med. Känns som en kille som dessutom som någon skrev värdesätter det hårda jobbet. Detta i kombo med hans skills över hela banan är såklart eftertraktat. I vintras skrevs det att SAIK och FBK var med i jakten på honom. Tydligen även Rögle, Djurgårdeden och Örebro. Kanske fler. Fint att vi lyckades landa Andreas!
Att bra spelare kostar är jag fullt medveten om, min fundering var mer “Hoppas Björn är en skicklig förhandlare och ekonomiskt medveten även vid dessa stora affärer”. Vilket jag får intrycket av med tanke på längden av kontraktet.
Just detta också citerar JP:
– Jag vet vad som gäller när jag kommer till HV71. Vi ska ta kliv uppåt jämfört med tidigare år.
Någon som vet mer om hans skador?
Ser att han de senaste säsongerna bara spelat 36, 51 (ok!), 26 matcher.
Helt återställd? Ingen skada som följer med?
Fan vad kul med Andreas, jag har varit skitglad hela dagen ![]()
Vi vet ju inte var han ska bo ![]()
Så jävla kul att Borgman är hemma igen! En favorit! Välkommen hem!
Att han har få matcher senaste säsongen, beror väl mest på att han varit utanför laget p g a att Fribourg har många utländska spelare.
Han spelade dock de sista slutspelsmatcherna och spelar med landslaget i veckan, så han är nog hel och frisk.
Ett kärt återseende. Nu kör vi!
Det jag minns mest är hans oerhört fula armbåge som sänkte en FBK’are i slutspelet utan åtgärd. Hoppas han blivit mer polerad sedan dess.
Jag minns mest hans spel över hela banan. Att jag tyckte att han gjorde alla sina medspelare bättre.
Samma känsla som när Pilut kom upp.
En man tillbaks i sin borg. En Borgman helt enkelt Jäkligt fin nyhet det här!
Ja, det var en olycklig händelse. Men är preskriberat nu. Vilken värvning. Den bör få andra av BL:s prospects att tveka mindre på HV71. Det är sen gammalt att en målvakt och en stabil sheriff i försvaret (jfr Kenny, Ronnie Sundin och Frögren) är de viktigaste pjäserna i lagbygget. Nu återstår centerlinjen ![]()
Intressant artikel: Yahoo is part of the Yahoo family of brands
¿Que?
Det skrivs over there om att Borgman kommer till HV71. Former Leafs D-man.
Kommer ihåg att jag blev imponerad av att han gick typ rakt in i NHL hösten 2017
Detta är ett klassförvärv! Förhoppningsvis är han mättad på utlandsäventyr och taggad på framgångar. Det gick ju bra förra gången han var hos oss ![]()
Olycklig händelse. ![]()